  • 1. Data: 2003-09-13 10:09:10
    Temat: Odmowa podpisania dokumentów
    Od: "Besek" <b...@N...gazeta.pl>

    Mam prośbę o pomoc. Sytuacja jest taka:

    Firma miała umowę o współpracy z człowiekiem świadczącym dla niej usługi
    polegające na bieżącej obsłudze klientów. Okres wypowiedzenia umowy wynosi 2
    tygodnie. Dyrektor firmy odmawia podpisania wypowiedzenia umowy oraz zabrania
    świadczącemu usługi wchodzenia do biura, co uniemożliwia świadczenie tychże
    usług w okresie wypowiedzenia. Odmawia także podpisania protokołu przekazania
    biura. Wypowiedzenie zostało także wysłane listem poleconym na adres firmy. W
    związku z tą sytuacją pojawiają się pytania:

    1. Co będzie jeśli firma nie będzie odbierała listu poleconego?
    2. Czy okres wypowiedzenia liczy się od daty nadania listu poleconego, a nie
    od daty jego odebrania?
    3. Co świadczący usługi ma robić przez 2 tygodnie, żeby nie naruszyć warunków
    umowy, skoro nie zostaje wpuszczony do biura? Iść tam ze swiadkiem?
    4. Jak wymóc potwierdzenie, iż biuro zostało oddane w nienaruszonym stanie, z
    kompletnym wyposażeniem?

    Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź
    Besek

  • 2. Data: 2003-09-13 11:16:53
    Temat: Re: Odmowa podpisania dokumentów
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > 1. Co będzie jeśli firma nie będzie odbierała listu poleconego?

    Nic, w tej sytuacji domniemywa sie, ze oswiadczenie do niej doszlo

    > 2. Czy okres wypowiedzenia liczy się od daty nadania listu poleconego, a
    nie
    > od daty jego odebrania?

    od daty w ktorej doszlo do firmy w taki sposob, ze mogla sie z nim zapoznac.
    Jesli to list polecony, ktorego nie odbiora mozna przyjac za taka date
    chwile awizowania listu.

    > 3. Co świadczący usługi ma robić przez 2 tygodnie, żeby nie naruszyć
    warunków
    > umowy, skoro nie zostaje wpuszczony do biura? Iść tam ze swiadkiem?

    Napisal bym do nich pisemko, ze wobec zachowania z ich strony nie jest
    mozliwe wykonanie zobowiazania w okresie wypowiedzenia.

    > 4. Jak wymóc potwierdzenie, iż biuro zostało oddane w nienaruszonym
    stanie, z
    > kompletnym wyposażeniem?

    Listownie umowic sie na protokolarny odbior biura. Jesli Cie nie wpuszcza to
    pisemko j.w.

    Wysylaj listami poleconymi wszystkie pisma.

    Dan

  • 3. Data: 2003-09-13 18:21:07
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "lablador" <l...@p...fm> wrote in message
> [...]
    zapoznac.
    > Jesli to list polecony, ktorego nie odbiora mozna przyjac za taka date

    Ale z kontesktu wynika, że dyrektor już widział to pismo osobiście, tylko
    nie podpisał. Ja bym w takim razie przyjął moment pokazania mu pisma - wtedy
    _dowiedział_ się o oświadczeniu pracownika.

    > warunków
    >
    > Napisal bym do nich pisemko, ze wobec zachowania z ich strony nie jest
    > mozliwe wykonanie zobowiazania w okresie wypowiedzenia.

    Tak żeby na 100% być po stronie prawa można by się stawiać co rano do pracy,
    ale chyba nie jest to konieczne.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-09-13 19:39:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Sep 2003, Marcin Olender wrote:

> [...]
    >+ nie podpisał. Ja bym w takim razie przyjął moment pokazania mu pisma - wtedy
    >+ _dowiedział_ się o oświadczeniu pracownika.

    Mi w poście brakowało jednej informacji: *co to była za
    umowa*. Bo o pracy AFAIK słowa *nie było* !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-13 20:47:10
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    jan.zabrze.pl...

    > Mi w poście brakowało jednej informacji: *co to była za
    > umowa*. Bo o pracy AFAIK słowa *nie było* !

    Masz racje Gotrfrydzie. Ale z nas gapy ;-)

    W takim razie wypada poprosic o sprecyzowanie rodzaju umowy.

    Depi.

  • 6. Data: 2003-09-13 22:47:37
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Masz racje Gotrfrydzie. Ale z nas gapy ;-)
    >
    > W takim razie wypada poprosic o sprecyzowanie rodzaju umowy.

    Po co? Z kontekstu wynika ze to umowa o swiadczenie uslug, wiec odpowiednio
    stosowac nalezy przepisy o zleceniu. A to stawia sprawe jasno ze nie chodzi
    o stosunek pracy.

    Dan