    From: Bydlę <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa odszkodowania z AC
    Date: Mon, 30 Jan 2012 18:12:15 +0100

    On 2012-01-30 09:57:01 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Za to da się wykazać, że skoro się nie dowiedział, to nie
    > sprawował nadzoru nad przedmiotem umowy :)

    :-)))
    Punkt dla pana.
    (cały czas z zastrzeżeniem o klauzulach niedozwolonych)

    > Oszustwo... czy ja wiem

    Tu się zagalopowałem i użyłem potocznego znaczenia tego wyrazu.
    Tzn. każdy normalny cłowiek wiedzi, że taka konstrukcja to jawna hucpa,
    choć biegły prawnik pewnie może wywieść, że to dla dobra
    ubezpieczonego...

    > Skoro przytoczył OWU, to wychodzi że akurat co innego mają
    > na myśli.

    Zgłoszenie czegoś, co nie miało miejsca (tu wracam na bieżnię logiczną)
    to oszustwo.
    Zgłoszenie czegoś, o czym się nie wie - pachnie lotem nad kukułczym gniazdem.
    Żądanie, by zgłaszać przyszłe czy nieznane wydarzenia - ...

    > Czy skutecznie - patrz wyżej - nie wiem.

    Może to kolejny kruczek - ale IMO nie istnieje obowiązek (prawny czy
    umowny) patrzenia na przedmiot ubezpieczenia. Ba! Nawet człowiek już do
    swojej wsi nie jest przywiązany i może podróżować...

    > Ale intencja wydaje się oczywista.

    Kombinacji ubezpieczyciela?
    Tak.

    --