    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 30 Jan 2012 09:57:01 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Odmowa odszkodowania z AC

    On Sun, 29 Jan 2012, Bydlę wrote:

    > Bo szkoda może się zdarzyć, a właściciel (ubezpieczający) o niej nie
    > wiedzieć.
    > :)

    Wychodzi na to, że umowa nakłada na ubezpieczającego obowiązek
    nadzoru, sprawowany nie rzadziej niż raz na każdy minimalny
    okres zgłaszania szkody. Nie musi być (sprawowany) osobiście,
    byle skutecznie.
    Nie mam pojęcia czy to jest "klauzula zabroniona", ale po prostu
    zapisali innymi słowami to co wyżej :)

    > Ale nie da się zgłosić szkody wcześniej, niż się o niej dowie
    > (właściciel/ubezpieczający).
    > :-)

    Za to da się wykazać, że skoro się nie dowiedział, to nie
    sprawował nadzoru nad przedmiotem umowy :)

    > Czyli jeśli byeś na urlopie i na samochód coś spadło a ty wrcasz po 14
    > dniach, to nie masz ubezpieczenia.
    > Proste, ale oszustwo.

    Oszustwo... czy ja wiem, może w tym, że z p. widzenia jasnej
    umowy powinno być wprost zapisane "masz nie zostawiać sprzętu
    samopas na dowolny okres, niech przynajmniej raz na tydzień
    ktoś go obejrzy".

    > No właśnie - bo jak masz zglaszać coś, o czymś nie wiesz?

    Odwróć kota ogonem - skoro nie wiesz, to znaczy że nie dbasz :P

    > Dlatego obstaję, że od powzięcia informacji, a nie od zdarzenia.
    > :-)

    Skoro przytoczył OWU, to wychodzi że akurat co innego mają
    na myśli. Czy skutecznie - patrz wyżej - nie wiem.
    Ale intencja wydaje się oczywista.

    pzdr, Gotfryd