  • 1. Data: 2005-04-02 06:18:37
    Temat: Od kiedy sie liczy czas wypowiedzenia
    Od: "ddd" <a...@o...pl>

    Od 3 miesiecy znajduje sie na L4 i mysle ze pociagnie sie to dalej. Ale nie
    w tym rzecz napialem tylko po to bo moze ta sytuacja cos zmienia w
    stosunkach pracownik pracodawca. Firma z ktorej chce sie zwolnic ma siedzibe
    w innym miescie niz oddzial w ktorym pracuje. Dnia 31.03.2005 dostarczylem
    do oddzialu (poprzez osobe zaprzyjazniona, poniewaz jestem ograniczony
    ruchowo) w ktorym pracuje wypowiedzenie z zachowaniem 3 miesiecznego okresu
    wypowiedzenia. Moj "szacowny" szef zadzwonil do mnie i poinformowal mnie ze
    wypowiedzenie nie dotarlo do niego osobiscie w poprzednim miesiacu (czyli do
    31.03.20005) i w zwiazku z tym termin wypowiedzenia bedzie mi sie liczyl od
    dnia ostatniego tego(kwietnia) miesiaca czyli wydluzy sie o 1 miesiac.
    Prosze o odpowiedz czy ma racje ? a jezeli nie to dlaczego a wlasciwie jaki
    artykul kodeksu prawa pracy o tym mowi ze musze mu to dostarczyc do rak
    wlasnych lub biura w ktorym urzeduje. Dziekuje za ewentulana odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-04-02 06:38:21
    Temat: Re: Od kiedy sie liczy czas wypowiedzenia
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > dnia ostatniego tego(kwietnia) miesiaca czyli wydluzy sie o 1 miesiac.

    Masz potwierdzenie dostarczenia ? Jesli nie, to nie zdziw sie jak za
    miesiac znow zadzwoni ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-04-02 06:56:59
    Od: "ddd" <a...@o...pl>

    Pracownik sklepu na ktorym pracuje potwierdzil mi pieczataka sklepu z data
    31.03.2005 i wlasny podpisem. Tylko oczywiscie "the boss" twierdzi ze on nie
    jest upowazniony do tego zeby takie cos odbierac.

  • 4. Data: 2005-04-02 07:44:48
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    ze on nie
    > jest upowazniony do tego zeby takie cos odbierac.

    Moim skromnym zdaniem, wypowiedzenie zostało dostarczone skutecznie do
    firmy, na co masz potwierdzenie z pieczęcią firmową, datą wpływu i
    podpisem pracownika, który pismo odebrał. I to jest najważniejsze.
    A podczas zwolnienia lekarskiego pracodawca nie powinien Cię
    niepokoić, zwłaszcza wiadomościami wprowadzającymi zamęt, bo to może
    źle wpływać na przebieg Twojego leczenia.
    Nie Twoją sprawą jest dochodzić, czy pracownik był, czy nie był
    upoważniony do odbioru pisma. Jest to już sprawa między tym
    pracownikiem a firmą czy jej szefem (właścicielem), a Ty nie możesz
    ponosić konsekwencji ewentualnego nadużycia kompetencji przez
    pracownika firmy.
    Zresztą, gdyby przyjąć rozumowanie szefa, to nigdy nie można byłoby
    dostarczyć wypowiedzenia, bo szef zawsze może być "nieuchwytny" lub
    fizycznie nieobecny w siedzibie firmy.

    wa

  • 5. Data: 2005-04-02 09:52:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Moim skromnym zdaniem, wypowiedzenie zostało dostarczone skutecznie do
    > firmy, na co masz potwierdzenie z pieczęcią firmową, datą wpływu i
    > podpisem pracownika, który pismo odebrał. I to jest najważniejsze.

    Popieram tę opinię. Przepisy prawa pracy termin wypowiedzenia
    uzależniają od doręczenia wypowiedzenia pracodawcy, a nie kierownikowi
    zakładu.

  • 6. Data: 2005-04-02 10:40:01
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Popieram tę opinię. Przepisy prawa pracy termin wypowiedzenia
    > uzależniają od doręczenia wypowiedzenia pracodawcy, a nie kierownikowi
    > zakładu.

    A czy wplyw na to ma taki szczegol jak np. data wypowiedzenia
    wydrukowana na papierku? Przyjmijmy ze 1 kwietnia, pracownik
    dostaje wypowiedzenie z data 31 marca. Jaki okres go wiec obowiazuje?
    I jak ewentualnie ma bronic swoich racji?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2005-04-02 10:55:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostaje wypowiedzenie z data 31 marca. Jaki okres go wiec obowiazuje?
    > I jak ewentualnie ma bronic swoich racji?

    Data wydrukowania nie ma moim zdaniem w tym wypadku znaczenia. Natomiast
    istotne jest wpisanie daty doręczenia w chwili kwitowania tego dokumentu
    przez pracownika. Data i podpis.

  • 8. Data: 2005-04-02 12:58:31
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Popieram tę opinię. Przepisy prawa pracy termin wypowiedzenia
    > uzależniają od doręczenia wypowiedzenia pracodawcy, a nie kierownikowi
    > zakładu.

    Pytanie tylko, komu nalezy dostarczyc wypowiedzenie.
    Czy danie wypowiedzenia sprzątaczce też jest wystarczające.
    Pytanie czyj podpis znjaduje się na potwierdzeniu.

  • 9. Data: 2005-04-02 14:42:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >

    > Popieram tę opinię. Przepisy prawa pracy termin wypowiedzenia
    > uzależniają od doręczenia wypowiedzenia pracodawcy, a nie kierownikowi

    Oświadczenie woli składa się do osoby reprezentującej pracodawcę zgodnie
    z art. 3 (1) kp. Chwilą więc wypowiedzenia przez pracownika jest chwila
    kiedy ta osoba ma możliwość zaznajomienia się z oświadczeniem woli
    pracownika. Nie można składać oświadczeń woli skierowanych do pracodawcy
    osobie nieuprawnionej, czyli jak tutaj innemu pracownikowi.
    Mi to wydaje się dość oczywiste.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 10. Data: 2005-04-02 14:45:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wektor napisał(a):

> [...]
    > pracownikiem a firmą czy jej szefem (właścicielem), a Ty nie możesz
    > ponosić konsekwencji ewentualnego nadużycia kompetencji przez

    Rzeczą skaładajacego oświadczenie woli jest kierowanie go do adresata, a
    nie do byle kogo bo tak mu wygodnie.
    Jako pracownik winien wiedzieć jaka jest struktura organizacyjna firmy i
    kto jest do czego.

    > Zresztą, gdyby przyjąć rozumowanie szefa, to nigdy nie można byłoby
    > dostarczyć wypowiedzenia, bo szef zawsze może być "nieuchwytny" lub
    > fizycznie nieobecny w siedzibie firmy.

    Liczy się nie fizyczne doręczenie, lecz doręczenie na skutek którego
    adresat może zapoznać się z treścią oświadczenia.