  • Data: 2011-01-13 12:22:24
    Temat: Re: Ochrona pomyslu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Jan 2011, gk wrote:

    > Podepnę się do tematu. Mam pewien pomysł, pewne rozwiązanie rozszerzające
    > wykorzystanie telefonu komórkowego o pewną nową funkcjonalność.

    "Pomysł" i "funkcjonalność" są poza zakresem.
    Natomiast "rozwiązanie techniczne" jest właśnie domeną prawa patentowego.

    Przykładowo:
    "pomysł na awaryjne zapinanie odzieży"
    tudzież
    "nowa funkcjonalność zapinania odzieży"
    ...nijak nie załapią się na patent.
    Ale *techniczne rozwiązanie* tychże w postaci agrafki - jak najbardziej,
    patent niejakiego Hunta z 1849 roku.

    > Ta funkcjonalność była by dość fajna

    Jeśli to jest "goła funkcjonalność", to obawiam się, że musisz się
    przeprowadzić do USA, oni tam różności patentują.

    Co najwyżej możesz wykorzystać "patent" zawarty w patencie Singera,
    czyli opatentować rzecz technicznie najprostszą, nie stanowiącą (!)
    de facto rzeczywistego "rozwiązania problemu", ale której *przy okazji*
    nikt jeszcze nie opatentował, blokując przez to innym dojście do
    rzeczonej "funkcjonalności" inną drogą.
    (przypomnę: to mechanizm wychwytu nici nie wykluczający "podparcia"
    materiału był problemem który rozwiązał Singer, a opatentował
    "dziurkę na końcu igły").

    > jak na razie nie spotkałem się z takim
    > pomysłem. Ta funkcjonalność

    Mało.
    Niestety, jak przed złożeniem wniosku go upublicznisz, to przechlapane :)
    więc nie ma możliwości skorzystania z porady w takiej formie jak
    grupa dyskusyjna, prawnicy też chcą z czegoś żyć ;)

    pzdr, Gotfryd