    From: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona danych osobowych zmarłego i tajemnica bankowa
    Date: Thu, 14 Feb 2008 11:59:09 +0100

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:fp0q2a$lvr$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał
    > w wiadomości news:fovu3f$vlj$1@news.onet.pl...

    > mBank jako bank internetowy posiada pewną specyfikę: wszystkie
    > dane dostepne są przez internet. Ty jako spadkobierca możesz
    > zalogować sie na konto internetowe zmarłego i oglądnąć sobie
    > wszystkie operacje (...), kredyty, lokaty (...) Potwierdzenie
    > każdej operacji możesz sobie wydrukować jako druk bankowy
    > nie potrzebujący podpisu i pięczęci itd. Dopiero w przypadku
    > jakiś niezgodności lub nieprawidłowości dzwonić na mLinie.

    No tak. Ale diabeł siedzi w pewnym szczególiku:

    > (...) wszystkie dane dostepne są przez internet. Ty jako
    > spadkobierca możesz zalogować sie na konto internetowe zmarłego

    Tylko żeby to zrobić: ^^^^^^^^^^^^^ musi mieć hasło.
    Nic nie wiadomo o tym, by zmarły podał je spadkobiercy.
    Prawdopodobnie tego nie zrobił - wtedy raczej nie byłoby
    tego wątku. Zatem aby dostać się do zapisów o operacjach
    i stanie rachunku, OP i tak musi dostać to hasło od banku.
    Co oznacza otwarcie jeszcze większego dostępu do konta niż
    samo wydanie wyciągu, przed czym bank już się wzbrania.

    Maciek