    From: "Janek" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona danych osobowych zmarłego i tajemnica bankowa
    Date: Thu, 14 Feb 2008 08:16:32 +0100

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:fovu3f$vlj$1@news.onet.pl...

    > Jestem w trakcie "rozliczania" przed US spadku (wyrok sądu posiadam) i w
    > związku z tym
    > "zbieram" z banków zaświadczenia o stanie kont zmarłego
    >
    > Ciekawy przypadek spotkał mnie w mBanku. Tuż przed śmiercią zmarły zlecił
    > sprzedaż
    > funduszy inwestycyjnych, ale sprzedały się już po śmierci.... Więc oprócz
    > stanu konta na dzień
    > śmierci poprosiłem bank o wykaz operacji na koncie po śmierci zmarłego i
    > obecny stan konta - chciałem
    > tym załatwić - udokumentować w US sprawę TFI, bo teraz żadnych inwestycji
> [...]

    mBank jako bank internetowy posiada pewną specyfikę: otóż wszystkie dane
    dostepne są przez internet. Ty jako spadkobierca możesz zalogować sie na
    konto internetowe zmarłego i oglądnąć sobie wszystkie operacje (bez względu
    na date), kredyty, lokaty stany subkont, fundusze, akcje itd. Potwierdzenie
    każdej operacji możesz sobie wydrukować jako druk bankowy nie potrzebujący
    podpisu i pięczęci itd. Dopiero w przypadku jakiś niezgodności lub
    nieprawidłowości dzwonić na mLinie.

    pozdr