  • Data: 2007-01-22 22:21:25
    Temat: Re: Obowiazek meldunkowy a US
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2007-01-22 21:58, Kepork wrote:
    > Dziekuje za odpowiedzi na pytanie o meldunek, teraz troche od innej strony.
    >
    > Zameldowany 'na stale' jestem w miescie A i tam podlegam pod US, zamieszkuje w
    > B, jednak nie mam tego udokumentowanego, ani nie aktualizowalem poprzez NIP-3.
    > Pracuje w miescie C (to raczej bez znaczenia) gdzie podalem miejsce zamieszkania
    > B, adres US pod ktory podlegam A.
    >
    > Pytanie - co teraz z tym zrobic? oraz pytanie numer dwa w oderwaniu od
    > powyzszego - czy adres zamieszkania nalezy w jakis sposob "udokumentowac"?
    >
    > Wypelniajac rubryki typu. "adres zam." interpretuje to dowolnie, w zaleznosci od
> [...]

    W 99,9 % przypadkach "adres zam." oznacza adres zamieszkania, tj.
    miejsce w którym mieszkasz. 99,9% przepisów prawa odnosi się do miejsca
    zamieszkania (mimo że urzędnicy bywają mocno w tej kwestii uparci).
    W szczególności adresu zamieszkania nie dokumentuje się.
    Zameldowanie służy wyłącznie obowiązkowi meldunkowemu -- niczemu więcej
    (art. 9 ust. 2b ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych)

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do