  • Data: 2013-02-27 13:26:37
    Temat: Re: [OT] darmowe wzbogacenie się ?
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No i co z tego? Jak kupisz DVD w celach rozrywkowych to wydasz powiedzmy
    > 100zł. Jak skopiujesz to samo DVD w celach rozrywkowych, to jesteś 100zł
    > do przodu.
    >
    > Jak zajmę na dziko twoje mieszkanie, żeby sobie mieszkać, to jestem do
    > przodu o czynsz, zakup mieszkania etc.

    Cel, konkretnie cel. W artykule uzyte zostalo slowo "cel" - Twoim celem
    bylo osiagniecie korzysci majatkowej w tym przypadku? W takim razie
    zlamales zapisy rzeczonego artykulu.

    > Korzyść majątkowa nie musi oznaczać zysku z zarobku. Może oznaczać brak
    > wydatków.

    Tak. Co do tego jestesmy zgodni.
    Ja jednak TEORETYCZNIE zainstalowalem te nieszczesne Windowsy (jak juz
    pisalem), zeby pograc w gre (ona dziala tylko na windowsach - nie moja
    wina). Zatem celem bylo pogranie w gre czyli cel byl ROZRYWKOWY.
    Zakladam, ze ew. watpliwosci w interpretacji przepisu powinny dzialac na
    korzysc oskarzonego. Jesli zatem nie zostanie udowodnione, ze dzialalem
    majac na celu osiagniecie korzysci majatkowej to ten akurat artykul nie
    znajdzie zastosowania. Do czasu ogloszenia wyroku jestem niewinny i
    twierdze:

    - Wszedlem w posiadanie cudzego programu komputerowego w celu pogrania w
    gre w ramach popoludniowej rozrywki. Nie zamierzalem i nie wykorzystalem
    w/w programu w celach zarobkowych i moim celem nie bylo osiagniecie
    korzysci majatkowej.

    (oczywiscie zakladamy, ze nie wykorzystalem go w celach zarobkowych i ze
    nie ma na to dowodow).

    W takim przypadku to prokurator musi udowodnic, ze wszedlem w posiadanie
    programu W CELU osiagniecia korzysci majatkowej - o tym wlasnie CELU
    mowi rzeczony artykul.
    Co wiecej, artykul nie porusza tego czy musi to oznaczac zysk, ktory
    odnioslem bo nie kupilem a mam. CELEM dzialania - wg artykulu - ma byc
    osiagniecie korzysci majatkowej.

    To nie moja wina, ze ktos zaklepal artykul w tak idiotycznym brzmieniu i
    nie popieram tutaj piractwa - napisalem tylko o czym mowi artykul.

    --
    jarek