eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOplata wniesiona na konto niezyjacego abonenta - jak uzyskac zwrot w przypadku rozwiazania umowy? › Re: (OT) Oplata wniesiona na konto niezyjacego abonenta - jak uzyskac zwrot w przypadku rozwiazania umowy?
  • Data: 2004-08-21 11:29:55
    Temat: Re: (OT) Oplata wniesiona na konto niezyjacego abonenta - jak uzyskac zwrot w przypadku rozwiazania umowy?
    Od: "BartekB" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    > popełniłeś oszustwo polegające na tym, iż wyzyskując błędne
    > przeświadczenie operatora kablowego, że Twój ojciec nadal żyje
    doprowadziłeś
    > ich do niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez zaniechanie
    pobrania
    > opłaty aktywacyjnej od nowego abonenta.

    Hmm... Bylem u nich, pokazywalem swiadectwo zgonu, wiec trudno mowic, ze
    cos chcialem zataic. Poza tym, jako wspollokator (wczesniej, obecnie
    najemca), czy nie ponosze wspolodpowiedzialnosci za oplaty?? Poza tym
    chodzi o dziadka, ale to akurat szczegol...

    > Ale takie rzeczy są w cenniku. Tu nie ma miejsca na słyszenie.

    Jesli zadaje pani w BOK pytanie, a ona odpowiada, to te odpowiedz
    slysze, a nie czytam i z natury wierze, ze mowi prawde :)

    > 1) Możesz ich pozwać na zasadzie bezpodstawnego wzbogacenia podnosząc,
    iż z
    > chwilą zaprzestania dostarczania sygnału zaprzestali świadczenia
    usługi,
    > więc tym samym utracili prawo do otrzymywania wynagrodzenia. Sprawą
    kluczową
    > w takim postępowaniu jest udowodnienie, kiedy dokładnie zaprzestano
    > dostarczania sygnału.

    To moze byc problem, bo w koncu oni te informacje maja u siebie i
    teoretcznie zawsze moga ja zmienic. Chyba ze uda mi sie dostac, w co
    watpie, informajce na pismie, kiedy i dlaczego zostal odlaczony sygnal.
    Ale moze np. nagrac rozmowe?? :))

    > 2) Możesz ich również pozwać o to, że bezprawnie rozwiązali umowę.
    Będą
    > musieli wówczas przed sądem dowieść, że faktycznie Ty lub ktoś, za
    kogo
    > ponosisz odpowiedzialność dokonał modyfikacji sieci w ten sposób, że
    > powiększyła Ci się oferta programowa. Trudno mi obecnie ocenić, na ile
    > dysponują oni dowodami na to, ale o ile manipulacji dokonano w miejscu
    > powszechnie dostępnym, to dowód taki uważam za trudny do
    przeprowadzenia, o
    > ile nie złapano sprawcy na gorącym uczynku.

    Skrzynki sa na klatce schodowej. Domofon jest sprawny, ale jak ktos
    chce, to zawsze wejdzie. I zaden z sasiadow nie jest typem kombinatora,
    ktory "zdewastowalby" skrzynke i poprzelaczal kabelki. Ja sie remontuje,
    wiec sila rzeczy nie ma mnie w tamtym mieszkaniu.

    > 3) Możesz również próbować pozwać ich o naruszenie Twoich dóbr
    osobistych
    > poprzez pomówienie Cię o czyn "niegodny", o ile pomówienie to nie
    > ograniczyło się do wysłania do Ciebie bezpośrednio pisma.

    Zadnego pisma nie wyslali. O odlaczeniu dowiedzialem sie o tym w BOK.
    Dowiedzilaem sie rowniez tego, ze w takiej sytuacji NIE MUSZA mnie o
    niczym powiadamiac... Znow wiec napisze: moze wiec zaopatrzyc sie w
    dyktafon? :)

    > Ale jeszcze raz przypominam, że odradzam pieniaczenie się.

    I wcale nie zamierzam tego robic. Wole zalatwic "po dobroci" :) Ale
    rzeczowe argumenty sa niezbedne w walce o swoje - bez nich
    przedstawiciel firmy zwyczajnie mnie przegada. Rzuci jakimis przepisami,
    a bez pewnej znajomosci prawa nie da sie ich zweryfikowac...
    Thx za info.
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."