  • Data: 2008-02-23 06:23:12
    Temat: Re: OSZUSTWA LOTTO
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JareC" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    news:fpm3uk$2nc$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Lotto Nas oszukuje, podczas generowania liczb chybil-trafil, bardzo czesto
    > wyznacza te, ktore byly trafione w poprzednim losowaniu. A wiadomo jakie
    > jest prawdopodobienstwo wylosowania 2 razy pod rzad tych samych liczb!

    Kolega pewnie ma na myśli teorię liczb gorących.
    Teoria ta (nie wiem czy trafna) opiera się na założeniu, że aby
    prawdopodobieństwo wylosowania danych liczb było równe, nie "powwinny"
    być one losowane zbyt często. I na odwrót: jeśli jakaś liczba dawno się w
    wynikach losowania nie pojawiała staje się "gorąca" i prawdopodobieństwo
    jej wylosowania powinno wzrosnąć (choś jak wiemy - jest takie same jak
    prawdopodobieństwo wylosowania jakiejkolwiek innej liczby z puli).
    Nie wiem czy teoria ta jest potwierdzona.
    Na miejscu kolegi kierowałbym się takimi teoriami, które mają większe
    podstawy naukowe (jest na przykład jedna, udowodniona teoretycznie,
    która mówi, że pary liczb występują częściej niż liczby położone "dalej"
    od siebie).

    Podrawiam wszystkich, zwłaszcza statystyków grających namiętnie w totka
    (tych z olsztyna zwłaszcza)

    smiechu