  • 1. Data: 2002-11-19 13:04:33
    Temat: OC-25lat
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    W maju tego roku ukończyłem 25lat i ubezpieczenie
    OC kończy się 24grudnia 2002. Czy pomimo tego
    że tylko 7 dni zostanie do końca roku to obowiązauje
    mnie odpłatność składki za cały rok o 25% wyższa
    czyli stawka przed 25 rokiem życia. Wiem że prawnie
    jest to regulowane rocznikowo a nie faktyczną datą ukończenia
    25lat, ale czy nie ma jakiś przepisów regulujących
    takie sytułacjie jeżeli to jest tylko kwestia pojedyńczych dni
    do przejścia na niższy "pułap" składkowy??
    Z góry dziękuję za wszelkie porady.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2002-11-19 14:11:54
    Temat: Re: OC-25lat
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Zapomniałem jeszcze dodać że to ubezpieczenie w PZU

  • 3. Data: 2002-11-19 14:47:14
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    > Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Była niedawno dyskusja na ten temat. Poszukaj szczegółów w archiwum.
    Generalnie każdy zakład ubezpieczeń może sam ustalać zasady sfojej taryfy (z
    niejakimi ograniczeniami, ale te nie mają tutaj znaczenia). Ty możesz albo
    te warunki przyjąć, albo udać się do innego ubezpieczyciela - wtedy pamiętaj
    jednak o wypowiedzeniu umowy OC na przynajmniej jeden dzień przed jej
    wygaśnięciem.

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 4. Data: 2002-11-20 09:20:47
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    > W maju tego roku ukończyłem 25lat i ubezpieczenie
    > OC kończy się 24grudnia 2002. Czy pomimo tego
    > że tylko 7 dni zostanie do końca roku to obowi?zauje
    > mnie odpłatno?ć składki za cały rok o 25% wyższa
    > czyli stawka przed 25 rokiem życia. Wiem że prawnie
    > jest to regulowane rocznikowo a nie faktyczn? dat? ukończenia
    > 25lat, ale czy nie ma jaki? przepisów reguluj?cych
    > takie sytułacjie jeżeli to jest tylko kwestia pojedyńczych dni
    > do przej?cia na niższy "pułap" składkowy??
    > Z góry dziękuję za wszelkie porady.

    Mnie w swoim czasie powiedziano, że niższa stawka
    jest od roku następnego po roku, w którym ukończono
    25 lat.
    Czyli w zasadzie wg tego powinieneś jeszcze raz
    zapłacić wyższą stawkę.

    Pozdrawiam ... Miroo