    From: LeoTar <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.prawo,pl.sci.filozofia
    Subject: Re: O winie i karze.
    Date: Wed, 10 Apr 2013 17:04:58 +0200

    W dniu 2013-04-10 10:30, Chiron pisze:
    > Użytkownik "LeoTar" <L...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To, że jedną z konsekwencji jest rozmyte prawo- to jedno. To, że Ty się
    > nie zgadzasz z tym, że człowiek z natury swej dwustanowy nie jest- to po
    > prostu zaklinasz rzeczywistość. A od tego rzeczywistość się nie zmieni.

    Świadomość zmienia Rzeczywistość i to się dzieje na naszych oczach. To
    nie jest zaklinanie Rzeczywistości lecz jej kreowanie. Przyjrzyj się
    sobie; Twoje poglądy ewoluują z każdą wypowiedzią.

    > I właśnie tu także zawadzamy o problem podejścia do pewnych spraw:
    > praktycznie aż do 19 wieku uczeni obserwowali przyrodę w bardzo szerokim
    > znaczeniu, i starali się wyciągać wnioski, aby znaleźć pewne prawa i móc
    > z nich skorzystać. To działało. Tak znaleziono prawa o ruchu gwiazd-
    > nauczono się ustalać pozycję podróżnego wobec tych gwiazd na ziemi- co w
    > ogóle umożliwiło podróże, szczególnie morskie. Skoro działało
    > skutecznie- to nie dopuszczano teorii Kopernika- bo na jej podstawie nie
    > dawało się wtedy wyliczyć położenia gwiazd. Gdy się nauczono lepiej, niż
> [...]

    Uświadomiono sobie, że te nowe myśli przynoszą korzyść i je
    zaakceptowano. Dokonała się istotna zmiana w ludzkiej Świadomości i
    spowodowała ona zmianę Rzeczywistości.

    > Takich przykładów jest mnóstwo-
    > chodzi o pokazanie pewnego schematu- aż do 19 wieku. Dopiero niejaki
    > Marx, syn rabina- uznał, że np filozof nie tylko powinien poznawać
    > prawa, tworzyć teorie- ale także dostosowywać społeczeństwo do tych
    > teorii. To się dzieje do dziś- i w moim przekonaniu to, co Ty głosisz- to
    > właśnie ten sam paradygmat. Ne ważne, że zginie czy choćby tylko zrobi
    > się krzywdę milionom- to nawóz historii. Najważniejsze, że stworzy się
    > Nowego, Lepszego człowieka. Oczywiście- tak to nie zadziała. Nigdy.

    W jaki jeszcze sposób można skrzywdzić nieświadomych niewolników
    umysłowych ? Oni sami siebie dostatecznie krzywdzą i zabijają się
    psychicznie nie zdając sobie z tego sprawy. I umierają w nieświadomości,
    wcale nie trzeba ich zabijać.
    A dążenie do stworzenia Doskonałego Człowieka jest CELEM Natury i czyni
    to PRZEMOCĄ.

    > Jednak kolejnych eksperymentatorów to nie odstraszy.

    Nie odstraszy Natury, która - nieważne teraz czy kiedy indziej - zmusi
    Człowieka nieświadomego do przeistoczenia się w Świadomego.

    --
    Władek Tarnawski
    LeoTar