    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: O jaki dokument może chodzić?
    Date: Wed, 02 Feb 2011 06:04:41 -0600

    On 2/2/2011 5:50 AM, Wojtas wrote:
    > Witajcie!
    >
    > Art. 787 k.p.c. mówi, że "Tytułowi egzekucyjnemu wydanemu przeciwko
    > osobie pozostającej w związku małżeńskim sąd nada klauzulę wykonalności
    > także przeciwko jej małżonkowi z ograniczeniem jego odpowiedzialności do
    > majątku objętego wspólnością majątkową, jeżeli wierzyciel wykaże
    > dokumentem urzędowym lub prywatnym, że stwierdzona tytułem egzekucyjnym
    > wierzytelność powstała z czynności prawnej dokonanej za zgodą małżonka
    > dłużnika." O jaki tu dokument może chodzić, jeśli dana wierzytelność
> [...]

    a czemu ograniczyles sie do zlecenia?

    wlasnie dlatego jak bank daje kredyt jednemu malzonkowi, to chce miec na
    to zgode drugiego malzonka.
    malzonek nie musi byc kredytobiorca, ma tylko podpisac, ze wyraza zgode.
    wowczas w razie czego bedzie mozna sciagac majatek wspolny bez ograniczen.
    czyli caly samochod czy chalupe, a nie ewentualnie tylko pol.