  • Data: 2007-10-10 00:23:12
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09.10.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > Ok ok, ale JAK konsument ma udowodnić, że wada nie wystąpiła z jego

    ... że wystąpiła z powodów tkwiących w towarze. Wbrew pozorom
    różnica kolosalna :)

    > winy? Pisemne zaświadczenie? Ocena rzeczoznawcy? Biegły sądowy?

    W ostatecznym rozrachunku biegły przed sądem. Czasami może to być bardzo
    kosztowna zabawa. Na etapach pośrednich (dyskusji ze sprzedawcą) możesz
    starać się go przekonać używając argumentów "na chłopski rozum" - jak są
    one zdroworozsądkowe to powinno pomóc, bo większość ma instynkt
    samozachowawczy. Przykładowo, mam takie jedno cudo, maxi-skuter pewnej
    włoskiej firmy i 2 elementy z deski rozdzielczej zwyczajnie zaczeły się
    rozkładać po jakimś roku uzytkowania (można zdjąć paznokciem z milimetr z
    górnej warstwy plastiku). Najpewnie nie są odporne na promieniowanie
    UV/starzenie termiczne. Inne, sąsiednie są ok. Sprzedawca musiałby mieć
    nierówno pod sufitem aby nie uznać tu reklamacji w dowolnym czasie
    obowiązywania ochrony.

    --
    Marcin