  • Data: 2004-05-20 13:25:26
    Temat: Re: Niezamówiona informacja handlowa
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c8i0jn$1i2$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli teraz jest OK. Tylko sie pytaja.
    > SPAM bedzie wtedy, gdy beda wysylali
    > Tobie oferty bez Twojej zgody.
    > No, chyba ze uznamy, ze tu jest oferta
    > handlowa dotyczaca nastepnych ofert
    > handlowych ;)

    To nie jest oferta, tylko informacja handlowa. Wysyłanie informacji
    handlowej bez zgody odbiorcy jest zakazane.

    > Nie wiem natomiast jak to
    > jest tu z domniemaniem zgody.
    > Bo firmy zmieniaja regulaminy
    > i wysylaja je z domniemaniem zgody.
    > A tu jak jest?

    Art. 4 ust. 1 pkt 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną:
    "Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy, to zgoda ta nie może być
    domniemana [...]".

    > Zreszta czy domniemanie zgody w
    > korespondencji jest dozwolone?
    > Przeciez zgoda moze dotyczyc wszystkiego,
    > a ktos nie odpisujac - moze to
    > robic z wielu powodow. I rzecz
    > dotyczy nie tylko korespondencji
    > elektronicznej.

    W zeszłym roku UOKiK uznał takie postępowanie TPSA za praktykę ograniczającą
    konkurencję (decyzja nr 278 z 24.10.2003 r.). Co prawda Prezes UOKiK prawa
    nie stanowi, ale jakaś odpowiedź to jest.

    > oznajmujące.
    > Bez przesadyzmu. To juz kwestia sformulowania.

    Eee tam, pytanie to pytanie. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas