  • 1. Data: 2004-11-06 22:48:56
    Temat: Nieuczciwy pracodawca...
    Od: "Pix" <m...@w...pl>

    Pracowałem przez pewien czas na etacie w Salonie ERY. Niestety doszło do
    konfliktu z pracodawcą i rozstaliśmy się w niezgodzie. Byłem na tyle głupi,
    że podpisałem przy odejściu oświadczenie, że zrzekam się roszczeń
    majątkowych. Okazało się, że pracodawca nie opłacił mi zusów, a teraz
    zaczyna mnie szantażować rzekomo źle podpisanymi umowami i koniecznością
    zapłacenia za nie kary (podobno 700 zł za każdą). Co mam zrobić, żeby mnie
    nie puścił z torbami? Po jakim okresie roszczenia pracodawcy ulegają
    przedawnieniu?
    Pozdrawiam
    Miłosz.

  • 2. Data: 2004-11-07 00:05:24
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pix" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli byś pracownikiem, a nie zatrudnionym na podstawie jakiejś tam umowy
    cywilno-prawnej, to raczej pracodawcy Ciężko będzie dochodzić na Tobie
    roszczeń z tytułu źle wypełnionych umów. W najgorszym razie 3 krotne pobory
    by mógł uzyskać, ale zawsze się można bronić, że tak kazał wypełniać.

    Natomiast co do ZUS-u, to fałszowanie deklaracji ZUS jest przestępstwem (219
    kk), więc po prostu złóż zawiadomienie i będzie po kłopocie. Twoje
    roszczenia majątkowe w stosunku do niego z koniecznością opłacenia składki
    ZUS mają związek luźny. Po drugie oświadczenie takie ma moc w stosunku do
    roszczeń, o których miałeś szansę wiedzieć. O ZUS-ie mogłeś nie wiedzieć.

  • 3. Data: 2004-11-07 09:03:06
    Od: <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaczyna mnie szantażować rzekomo źle podpisanymi umowami i koniecznością
    > zapłacenia za nie kary (podobno 700 zł za każdą).

    A to dobre - jaki masz papier - umowa o pracę, zlecenie, o dzieło. Nikt nie
    jest wróżką i na tak postawione pytanie odpowiedzi z definicji nie ma.

    Wiedz jedno to przeważnie na pracodawcy ciążą wszelkie obowiązki w tym
    opłaty zusu i podatków. Do pracownika trafiają kwoty netto. Chyba, że miałeś
    działalność gospodarczą?

    Musisz napisać więcej.

  • 4. Data: 2004-11-07 09:13:44
    Od: "Karzel Reakcji" <k...@r...pl>

    Użytkownik "Pix" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co mam zrobić, żeby mnie nie puścił z torbami? Po jakim okresie
> [...]

    W USA można legalnie kupić broń palną, dlatego takie rzeczy raczej nie mają
    miejsca, ponieważ pracodawca wie, co może zrobić oszukany pracownik i obawia
    się kary. Tu w Polsce wiele jest takich przypadków wyzysku pracowników i
    oszukiwania ich. Dopuszcza się tego nawet ksiądz Kryński - Rektor Akademii
    Polonijnej w Częstochowie. Wprawdzie to kameruński ksiądz jak pisała o nim
    Wyborcza, ale czy radziecki czy kameruński, no to ksiądz jak by na to nie
    patrzeć. Tak więc skoro nawet ksiądz i rząd tak postępują, to cóż się dziwić
    innym. Legalnie czy nielegalnie może faktycznie warto kupić jakąś bazukę i
    zrobić porządek w gabinecie dyrektorskim :). Kilka takich lekcji i znów
    staną się uczciwi. Ci z SLD tak w zaślepieniu chciwi są, że zapomnieli już
    akcji Solidarności z 1980 roku. Jeżeli nie przestaną rozkradać majątku
    narodowego złodziejską prywatyzacją, oszustwami i pracą na niekożyść Narodu
    Polskiego to czeka ich zapewne coś gorszego niż tych z którymi do
    porozumienia doszedł Lech Wałęsa przy okrągłym stole. Jeżeli Lepper wygra to
    kto wie może jak za Hitlera zawisną ci z SLD na latarniach na strunach od
    fortepianów razem z nieuczciwymi pracodawcami, ponieważ wielu ludzi ma już
    tego dosyć i zaczyna pękać gestapowska tama.

    Możesz np. wysłać kopię tego listu do szefa.

    Zapluty Karzeł Reakcji

  • 5. Data: 2004-11-07 15:15:56
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Karzel Reakcji" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
    > W USA można legalnie kupić broń palną, dlatego takie rzeczy raczej nie
    mają
    > miejsca,

    Takie rzeczy nie maja miejsca, bo nie ma kodeksu pracy

    > Możesz np. wysłać kopię tego listu do szefa.

    Lepiej na jakąś akademię medyczna wysłać. Studenci psychiatrii też się tam
    uczą.

    vertret

  • 6. Data: 2004-11-07 15:36:46
    Od: "Karzel Reakcji" <k...@r...pl>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Karzel Reakcji" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Lepiej na jakąś akademię medyczna wysłać. Studenci psychiatrii też się tam
    > uczą.
    > vertret

    Busha też bys wysłał do psychiatry? Gdy muzułmany rozwalili WTC w NYC to
    zaraz wypalił nie tylko z bazuka ale posłał bombowce, pociski sterowana i
    jakieś kilka tysięcy uzbrojonych po zęby do Afganistanu no i do Iraku bo
    miał po drodze do Husseina, który mu fikał.

    Jeśli ktoś chce sprawiedliwości to od razu studenci psychiatrii się muszą na
    nim uczyć?
    Ciekawe że na Buszu sobie nie studiują.

    Z takimi jak ty SBekami co kierują normlnych do psychiatry powinni zrobić to
    co z Husseinem.
    Powinieneś gnoju w norze siedzieć zarośnięty jak on i trzęść dupą.
    Z tobą cały ten złodziejski rząd i cwaniaczki z firm, które oszukują
    pracowników.

    Zapluty Karzeł Reakcji

  • 7. Data: 2004-11-07 16:07:58
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > zapłacenia za nie kary (podobno 700 zł za każdą). Co mam zrobić, żeby mnie
    > nie puścił z torbami? Po jakim okresie roszczenia pracodawcy ulegają

    Szczerze watpię czy oswiadczenie o zrzeczeniu sie roszczeń majątkowych jest
    wiążące (wynagrodzenia nie mozna się zrzec innych świadzceń raczej tez nie) ,
    raczej nie w stosunlach pracowniczych, może z iinego tytułu. Od strony
    formalnej to na pracodawcy ciążą praktycznie wszystkie obowiązki, Oplacic ZUS
    też , więc cięzko sie zastanawiam czym on cie szantazuje.

    Alb.

  • 8. Data: 2004-11-07 19:36:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości

    > Lepiej na jakąś akademię medyczna wysłać. Studenci psychiatrii też się tam
    > uczą.

    "Nie dyskutuj z idiotą bo inni mogą nie zauważyć różnicy".

    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-11-07 19:40:59
    Od: "Karzel Reakcji" <k...@r...pl>

    > "Nie dyskutuj z idiotą bo inni mogą nie zauważyć różnicy".
    >
    > Pzdr
    > Leszek

    "Jak na razie jedynym idiotą jest sam Leszek"

    Zapluty Karzeł Reakcji

  • 10. Data: 2004-11-07 19:55:21
    Temat: dupek Leszek
    Od: "Karzel Reakcji" <k...@r...pl>

    > Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości

    > "Nie dyskutuj z idiotą bo inni mogą nie zauważyć różnicy".
    >
    > Pzdr
    > Leszek

    Leszek, idioto prawniczy czy to tam u was w Poznaniu była ta mafia w
    policji? Twój tatuś był zamieszany, czy ty osobiście? Mamusia kupiła ci
    połączonko kablowe?

    Zapluty Karzeł Reakcji