    From: "Młody Płatnik" <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieprzerejestrowane auto!
    Date: Mon, 16 Nov 2009 13:03:55 +0100

    Użytkownik "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hdre6k$psu$1@inews.gazeta.pl...

    > Masz 30 dni na przerejestrowanie auta. Standardowo wiąże się to z 1)
    > wizytą w
    > US w celu zapłacenia podatku PCC 2) wizytą w wydziale komunikacji w celu
    > wymiany dowodu rejestracyjnego i/lub tablic rejestracyjnych 3) wizytą u
    > brokera ubezpieczeniowego w celu załatwienia polisy OC.
    > W standardowych warunkach nie powinni ci wydać polisy bez ważnego dowodu
    > rejestracyjnego, ale skoro komuś zależało na prowizji na nie na porządku
    > masz
    > sprawy załatwione od tyłu. Ja na twoim miejscu nie kombinowałbym, tylko
> [...]

    No właśnie mnie też to zdziwiło troche, że można było auto ubezpieczyć!

    Może właśnie chodzi tu o ważność dowodu?
    W zasadzie to dowód był ważny, przegląd jeszcze był i mało tego podbili
    kolejny bez problemu! Oczywiście atuo przeszło diagnostykę bez problemu!

    Jak mam rozumieć takie ubezpieczenie? A może być tak, że przypuśćmy posiadam
    sobie samochód, a ktoś niech to będzie przypadkowy przechodzień ubezpiecza
    mi auto ale na swoje nazwisko tylko wpisuje w ubezpieczeniu moje nr
    rejestracyjne?? Czy moje auto będzie wtedy ubezpieczone?? Wydawałoby się, że
    tak ponieważ ubezpieczenie mówi, że pojazd o numerach takich i takich jest
    ubezpieczony! A kto uiszcza opłaty to chyba nie musi być tylko i wyłącznie
    właściciel pojazdu!

    No właśnie sprawa jest troche zagmatwana!
    Innymi słowy mówiąc, żeby auto doprowadzić do ruchu musi być sprawne i
    ubezpieczone, więc:

    Dowód rejestracyjny podbity (pozytywny wynik badania na stacji
    diagnostycznej).
    Ubezpieczenie OC opłacone, inne dane w dowodzie rejestracyjnym oraz inne
    dane na ubezpieczeniu ale numery rejestracyjne te same.
    Umowa kupna-sprzedaży, z której wynika przeniesienie własności sprzedającego
    (dane zgodne z danymi w dowodzie rejestracyjnym) na kupującego (dane zgodne
    z danymi na ubezpieczeniu).

    I stąd może sie bierze, w takim przypadku, obowiązek posiadania w razie
    kontroli umowy kupna-sprzedarzy.

    Jak to prawo reguluje, czy jest tutaj jakaś niezgodność??