    From: "GrzegorzP" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieoficjalne forum
    Date: Sat, 6 Sep 2008 12:22:50 +0200

    > W Polsce - tak. Bywały takie sprawy, że ciągano bogu ducha winnego
    > własciciela forum, bo komuś choćby lokalnie ważnemu na forum dołożyli. A
    > on miał "układ" z miejscowymi organami ścigania.

    Ja też rozkręcam właśnie poważniejsze forum i chyba zrobię tak, że aby
    jakiekolwiek napisanie postu było obwarowane obarczeniem odpowiedzialnością
    za swój tekst piszącego post. Na takiej zasadzie, że trzeba zaznaczyć
    ptaszkiem opcję zgody na regulamin, przy każdym wysyłaniu postu. A w
    regulaminie będzie napisane, że w przypadku, gdy wobec administratora byłyby
    wszczęte jakieś procedury sądowe związane z wypowiedzią danej osoby na
    forum, to zobowiązuje się ona do pełnego zadośćuczynienia wobec
    administratora - zarówno moralnego jak i materialnego.

    Jak myślicie, czy taki zapis w regulaminie będzie miał moc wiążącej umowy
    pomiędzy administratorem, a piszącym na forum?

    pozdrawiam
    Grzegorz