  • Data: 2004-05-12 13:07:36
    Temat: Re: Nieodebrane wezwanie do zaplaty
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zapłaty (kilkaset) z jakimi dotąd miałam do czynienia były uzyskiwane
    > w ten sposób, trudno sobie wyobrazić jak w praktyce miałoby wyglądać
    > osobiste wzywanie dłużnika do wykupu, czy pracownik banku miałby
    > jechać np. 300 km. z wekslem do dłużnika, którego mógłby nie zastać
    > przy prawdopodobieństwie graniczącym z pewnością że dłużnik weksla
    > nie wykupi.

    Osobiste przedstawienie weksla do zapłaty było w zwyczaju 80 lat temu, kiedy
    to powstawało obecne prawo wekslowe. Teraz mało kto wystawia weksle, aby nimi
    płacić, aby były w obiegu, a następnie żeby do niego wróciły, tylko stosuje się
    weksle in blanco jako zabezpieczenie zupełnie innych transakcji. Stąd powstają
    problemy "co właściwie z takim wekslem ma zrobić".

    > Mam wątpliwości co w sytuacji gdy do dłużnika nie dotarło wezwanie, o
    > co pytał Radek. W tej sytuacji pomysł z odwiedzinami dłużnika wydaje
    > się jak najbardzie pomocny, jednak nie wiadomo jak Radek spojrzy na
    > tę propozycję spotkania z dłużnikiem. Pozdrawiam serdecznie.

    Zawsze można weksel indosować (choćby tylko na podstawie indosu
    pełnomocniczego) na znajomą osobę, która nie przestraszy się dłużnika :)

    Bardzo chętnie podyskutuję na tematy wekslowe (nawet przez prywatne listy).
    Pod względem teoretycznym w wekslach mało co mnie zaskoczy, ale tęsknię
    za "żywymi" przykładami wykorzystania weksli - obecnie. Tak się składa, że jest
    to moje wielkie hobby :)

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl