    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieobecności w szkole
    Date: Sat, 18 Oct 2008 02:09:18 -0500

    TataPsychopata wrote:

    > Ojjjj panowie.... a ja tylko chciałem wiedzieć czy jest paragraf czy
    > nie.

    Nie nie ma.
    Żaden paragraf nie daje nauczycielowi uprawnienia do oceniania zwolnien
    jakiegokolwiek rodzaju. Nauczyciel odnotowuje, ze opiekun prawny ucznia
    wie o nieobecnosci ucznia w szkole. Koniec kropka.
    Nauczyciel ma dwa baty zapisane jawnie w ustawie.
    1. Z powodu nieobecnosci nieusprawiedliwionej (50%) moze nieklasyfikowac
    ucznia z danego przedmiotu.
    2. Jak rodzic sobie leci w kulki, to dyrektor szkoły moze wyciagnac bat
    pod tytułem uchylanie się od spełniania obowiązku szkolnego i
    przeciągnąć rodzica po kieszeni.

    W przypadku uczniów pełnoletnich a) obowiązku szkolnego już nie ma
    b) jakiekolwiek usprawiedliwianie w ogóle traci sens (tylko nasi
    posłowie jeszcze tego nie zauwazyli).

    > Kolego Jotte.. córka moja nie chodzi na wagary. Jest lekko
    > niepełnosprawna fizycznie (kręgosłup) i czasem trzeba iść na kontrolę.
    > Zazwyczaj rano, potem idzie do szkoły. Czepiają się tych dwóch godzin.
    > Nie przyjmują do wiadomości wyjaśnień ustnych, każą sobie pisać.

    pewnie chca miec papierek.

    > Na
    > wywiadówce stwierdziłem że skoro córka jest już pełnoletnia to sama o
    > sobie stanowi. Wychowawczyni się zapowietrzyła.

    Powiedz jej, że córka po cichu szepnęła, że jak ona jeszcze raz ujawni
    oceny pełnoletniej osoby osobie trzeciej to przekreci na policję.
    To powinno ją trochę zachęcić do myślenia. Zaproponuj jej poradę u
    dyrektora szkoły, może ten będzie mądrzejszy.