    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemiła niespodzianka (sprawa rodzinna)
    Date: Sun, 15 Feb 2004 01:57:37 +0100

    Użytkownik "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:c0lbmo$hal$1@panorama.wcss.wroc.pl...

    > Przepraszam ze sie wtrace, ale "potrzasnij" nim zdrowo!!! Bylem w podobnej
    > sytuacji - nie az tak drastycznej! Niech wylaczy emocje i zacznie myslec
    na
    > zimno, kierujac sie dobrem dzieciaka!!! Niech gra uczciwie (bedzie wtedy
    > mogl spokojnie przy goleniu patrzec w lustro), ale nich nie liczy na
    > korzystne dla Niego rozwiazanie przed sadem, jesli nie wykorzysta
    wszystkich
    > dowodow przeciwko matce (wiem! to brzmi brutalnie!) bo obudzi sie z reka w
    > .... Obawy o dziecko sa zasadne, ale po pierwsze fachowcy, ktorzy beda
> [...]
    Racja. Musi postępować bezwzględnie. W takich sprawach nie ma miejsca na
    sentymenty, nadzieje na poprawę małżonka, obawy o negatywny wpływ kontaktu
    córki z Policją. Mało zreszta prawdopodobne by ktoś chciał przesłuchiwać 4
    letnie dziecko. Co najwyżej porozmawia z nim psycholog by sporządzić opinię.
    Bardziej dziecku zaszkodzi dalsze utrzymywanie takiej sytuacji. Ktoś gdzieś
    pisał, że dzieciom łatwiej "otrzasnąć się" z rozwodu rodziców niż z tego, że
    widziały pijana matkę, były swiadkami ich poalkoholowych wybryków,
    przemocy, pozostawiane były samopas.

    Co zrobić? Zgromadzic dowody i jeśeli nie widzi szans na pogodzenie się
    wnosić o rozwód, i to jak najszybciej. Zanim ona to zrobi. Zaopatrzyć się w
    dyktafon (nie cyfrowy :-) i ewentualnie nagrywac kłótnie lub awantury.
    Pilnowac się, żeby nie dac argumentów żone - najlepiej samemu wogóle
    zapomnieć na ten czas o alkoholu, bo nie wiadomo kiedy trzeba się będzie
    wylegitymowac, że jest się trzeźwym. Uważać z kim się chodzi do kawiarni i
    kogo całuje po rękach (chodzi o koleżanki z pracy itp). Kupować dziecku
    prezenty - ale nie nachalnie i bez przesady, nie nastawiać dziecka przeciw
    matce. Dziecko w tym wieku można przekupić i zaprogramować, ale odpowiednio
    pytane i tak się wygada, że "lubi tatusia, dlatego,że daje prezenty" albo że
    "tata powiedział, że mama jest niedobra i mnie nie kocha". Nie przymilać
    się za bardzo do dziecka, i uważać jak się je fotografuje, bo ostatnio modne
    jest robienie na sprawie rozwodowej z męża pedofila. Ewentualne "gołe"
    zdjęcia córeczki (kurrcze, chyba każdy takie ma :-) lepiej schować.
    Sprawdzić ile się wie o dziecku, czy pamięta się kiedy chorowało i na co, co
    lubi a co nie, na co jest uczulone, czy było szczepione i na co. Nawet przy
    najgorszej awanturze ręce przy sobie i język na wodzy. Jak ona bedzie biła
    robić obdukcję, kto wie czy się nie przyda. Pamiętać, ze sędziowie rodzinni
    to w większości kobiety i że przed sadem będzie trzeba udpowodnić, że to nie
    jest się tym stereotypowym mężem-pijakiem.

    Aha. I na lodówce przypiąć kartkę: "NIE COFAĆ POZWU!!!!" bo niemal 90%
    przypadków cofnięcia pozwu rozwodowego kończy się ponownym jego wniesieniem
    w ciągu kilku miesięcy- kilku lat. Prawdziwa poprawa jest bardzo mało
    prawdopodobna.

    i jeszcze jedno. Modlić się żeby do sprawy nie wyznaczono ławników z
    nominacji LPR :-)

    RF