  • 1. Data: 2010-05-05 05:58:13
    Temat: Nieformalne "wezwanie" na policję - co robić
    Od: "HatMan" <h...@m...com>

    Proszę o odpowiedź na poniższy problem :

    Mam sąsiada, któremu cyklicznie odbija
    i wzywa policję co jakiś czas, oskarżając
    mnie o hałaśliwe zachowanie. Taki proceder
    trwa już od dwu lat, policja ciągle przyjeżdża
    do mnie i sąsiadów, oczywiście niczego nie stwierdza
    - żadnego przekroczenia jakichkolkiwek norm nie ma
    z mojej strony i nie będzie. Człek ów jest po prostu chory,
    ale to akurat nie ma tu znaczenia. Policjanci znają sprawę,
    jednakże na każde jego wezwanie muszą przyjeżdzać, etc.etc.

    Ostatnio policjanci wpadli na pomysł ułatwienia sobie życia
    i dzwonią do mnie, żadając stawienia się u nich
    w celu złożenia wyjaśnień (- zeznań ??)

    Jestem straszliwie zmęczony tą sytuacją,
    oświadczam stanowczo że nie ma żadnej winy z mojej strony.
    To co wyczynia sąsiad zakrawa na mobbing.

    Pytanie :

    1.Jak ma wyglądać wezwanie na policję ??
    2. Co i jak mogę zrobić z facetem utrudniającym mi życie
    bez żadnych podstaw i powodów - wielokrotne wizyty policji
    niczego nie stwierdziły i nie dały ??? Inni sąsiedzi są w tej samej
    sytuacji.

  • 2. Data: 2010-05-05 06:02:42
    Temat: Re: Nieformalne "wezwanie" na policję - co robić
    Od: gacek <g...@w...pl>

    HatMan wrote:
    > Ostatnio policjanci wpadli na pomysł ułatwienia sobie życia
    > i dzwonią do mnie, żadając stawienia się u nich
    > w celu złożenia wyjaśnień (- zeznań ??)

    Ale przecież to jacyś dowcipnisie dzwonią. Pokazali legitymację?

    gacek

  • 3. Data: 2010-05-05 06:19:49
    Od: "HatMan" <h...@m...com>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale przecież to jacyś dowcipnisie dzwonią. Pokazali legitymację?

    Żadni dowipnisie, z całą pewnościa są to jednak faceci
    z policji. już kiedyś u nich byłem "wezwany" w ten sposób, teraz
    już mam po prostu dosyć

    BTW proszę o odpowiedź merytoryczną.

    --
    HatMan

  • 4. Data: 2010-05-05 06:25:55
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Użytkownik "HatMan" <h...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Żadni dowipnisie, z całą pewnościa są to jednak faceci
    > z policji. już kiedyś u nich byłem "wezwany" w ten sposób, teraz

    Przecież ją dostałeś.
    Jak wzywają cię na policję niech ci to dadzą na piśmie i jesli telefon znów
    zadzwoni w tej sprawie powiedz temu komuś, że już raz latałeś na policję i
    okazało się, że nikt cię tam n ie wzywał więc jak chcą abyś tam przyszeł
    niech wezwą cię na piśmie. Inaczej potraktujesz ten telefon jak kolejny
    głupi żart.

  • 5. Data: 2010-05-05 06:45:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "HatMan" <h...@m...com> napisał

    > To co wyczynia sąsiad zakrawa na mobbing.

    Mobbing to pojęcie z innego ogródka.
    Zresztą sam twierdzisz, że jest chory więc trudno mówić o winie.
    Ale jeśli jest chory tylko w pojęciu potocznym a oficjalnie
    zdiagnozowany nie jest to możesz złożyć na policji skargę na niego.
    Dotąd byłeś oskarżany, zamień się rolami. Policjanci zapewne też
    mają go dosyc więc chyba chętnie się tym zajmą.
    Np. 107 i 66 kw

    > 1.Jak ma wyglądać wezwanie na policję ??

    Jeśli policja chce cię przesłuchac to cię przesłucha. Może wezwać
    cię pisemnie na wybrany przez siebie termin, który tobie może nie
    pasować a może zadzwonić, zaprosić i umówić się na termin dla obu
    stron dogodny. To chyba lepsze? Po co utrudniać sobie życie?

  • 6. Data: 2010-05-05 06:51:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    HatMan pisze:
> [...]
    > ale to akurat nie ma tu znaczenia. Policjanci znają sprawę,
    > jednakże na każde jego wezwanie muszą przyjeżdzać, etc.etc.

    Miałem podobny problem, z tym, że sąsiad miał znajomego w straży
    miejskiej... Złożyłem skargę na bezpodstawne skargi sąsiada i problem
    zniknął...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2010-05-05 08:10:25
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    zacznij wzywac na niego - że Cię straszy i szczuje

    chwile po odjeździe policji, jak zdążą wrócić na komende, zadzwon ze swoją
    skargą ;)))))))
    skoro sytuacja dotyczy większej ilosci sąsiadów, mozecie ustalić sobie
    grafik ;)

    szybko sami znajdą rozwiązanie
    nie winię ich, bo wykonują to co prawo nakazuje, ale uzyj tej samej broni

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 8. Data: 2010-05-05 10:12:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mz wrote:

> [...]
    > okazało się, że nikt cię tam n ie wzywał więc jak chcą abyś tam przyszeł
    > niech wezwą cię na piśmie. Inaczej potraktujesz ten telefon jak kolejny

    A to coś zmieni?
    przyjdzie papierek i tak czy siak bedzie musiał iść.
    Na telefon można sie jeszcze dogadac co do terminu, z papierkiem nie
    pogadasz.

  • 9. Data: 2010-05-05 10:14:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    HatMan wrote:
> [...]
    > bez żadnych podstaw i powodów - wielokrotne wizyty policji
    > niczego nie stwierdziły i nie dały ??? Inni sąsiedzi są w tej samej

    złóż zawiadomienie o nękaniu.

  • 10. Data: 2010-05-05 11:46:10
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 5 Maj, 07:58, "HatMan" <h...@m...com> wrote:

    > Ostatnio policjanci wpadli na pomysł ułatwienia sobie życia
    > i dzwonią do mnie, żadając stawienia się u nich
    > w celu złożenia wyjaśnień (- zeznań ??)

    Skąd maja twój telefon?

    Zmiana numeru?

    Nie odbieraj telefonów z konkretnego numeru lub niezidentyfikowanych?

    To są sugestie, zależnie od tego jak bardzo to dla ciebie uciązłiwe