    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niedoreczony list
    Date: Mon, 3 Jul 2006 18:02:39 +0200

    W wiadomości news:e8b41h$49r$2@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > tak? stosowana forma jest powszechna
    Nawet jeśli, to co z tego? Powszechna != dobra.
    Kiedyś powszechna była dżuma, czarna ospa i wysoka śmiertelność niemowląt.
    A także (odnośnie prawa) ścięcie, galery i pańszczyzna.

    > czytałeś kiedyś art.73§1 kc?
    > to też głupota?
    I to piramidalna. Pomyśl - ustawa zastrzega dla czynności forme pisemną,
    czyli inaczej nakazuje dokonanie jej na piśmie. Na zdrowy rozum (zdrowy, nie
    prawniczy) dokonanie jej bez zachowania tej formy powodować winno jej
    nieważność czy też nieodkonanie. Tymczasem ten zapis - jak rozumiem -
    stwarza kretyńską wręcz sytuację, że niedotrzymanie nakazanej ustawą formy
    czynności prawnej jedynie uchyla furtkę do jej oprotestowania jeśli
    ustawodawca nie zapisał automatycznej nieważności.
    No przecież to bzdura kompletna, pewnie czytałeś ten mój przykład o
    wykrzyczeniu wypowiedzenia pod oknem. Trudno o lepszy przykład kretynizmu
    tego uregulowania prawnego. A czy Ty umiałbyś je obronić?

    Jotte