    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieanonimowy policjant
    Date: Wed, 25 Jul 2018 15:23:19 +0200

    dyskusyjnych:pj8dot$o4n$1...@n...news.atman.pl...
    W dniu 25.07.2018 o 01:36, Marcin Debowski pisze:

    >A to już nie wolno piętnować?

    Art. 212.
    § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub
    jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie
    postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii
    publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego
    stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą
    środków masowego komunikowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    I zauwaz - tu nie ma ograniczen w karalnosci.
    Ale

    Art. 213.
    § 1. Nie ma przestępstwa określonego w art. 212 § 1, jeżeli zarzut
    uczyniony niepublicznie jest prawdziwy.
    § 2. Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2, kto
    publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut:
    1) dotyczący postępowania osoby pełniącej funkcję publiczną lub
    2) służący obronie społecznie uzasadnionego interesu.

    Mnie wychodzi, ze nie mozna oglosic, ze szary Kowalski ma kochanke.
    No chyba, ze pietnowanie posiadania kochanek, jest spolecznie
    uzasadnionym interesem w naszym katolickim kraju :-)

    No i mamy jeszcze konstytucyjne prawo posiadania i gloszenia pogladow,
    wiec nie bardzo rozumiem, dlaczego nie moge uwazac, ze pewien
    policjant to **** :-)

    J.