  • 1. Data: 2008-03-20 08:36:45
    Temat: Należność za FV - co zrobić jak nie płacą :-(
    Od: "Piotr " <u...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Mój ostatni pracodawca winien mi jest zapłaty za ostatni miesiąc pracy - ja
    rozliczałem sie z nim FV.
    Niestety jak sie okazuje złośliwie, że odszedłem z firmy nie chce mi zapłacić
    za ów FV.
    Co mam zrobić aby wymusić na nim zapłatę - dodam tylko,że kasę ma, a robi to
    tylko po złośliwości... :-( a trzeba z czegoś żyć i utrzymać rodzinę...

    pzdr.
    P.

  • 2. Data: 2008-03-20 08:50:27
    Temat: Re: Należność za FV - co zrobić jak nie płacą :-(
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...spam.iq.pl>

    Piotr wrote:
> [...]
    > tylko po złośliwości... :-( a trzeba z czegoś żyć i utrzymać rodzinę...

    1. wezwanie do zapłaty
    2. ponowne wezwanie do zapłaty
    3. pozew do sądu, w zależności od posiadanych dowodów dokumentujących
    należność, do wyboru masz 3 różne tryby (zwykły/upominawczy/nakazowy).

    Jeśli posiadasz podpisane przez dłużnika uznanie długu, podpisany
    rachunek/fakturę i dowód nadania wezwania do zapłaty to możesz składać
    pozew w trybie nakazowym (najlepsze).

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d? s: a- C++ ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N+ DI+ V-

  • 3. Data: 2008-03-20 08:52:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Jaroszuk pisze:

    > 1. wezwanie do zapłaty
    > 2. ponowne wezwanie do zapłaty

    A po co dwa razy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-03-20 09:00:07
    Od: "Piotr " <u...@N...gazeta.pl>

    Robert Jaroszuk <z...@n...spam.iq.pl> napisał(a):
    > Jeśli posiadasz podpisane przez dłużnika uznanie długu, podpisany
    > rachunek/fakturę i dowód nadania wezwania do zapłaty to możesz składać
    > pozew w trybie nakazowym (najlepsze).

    Mam umowę, która mówi w jaki sposób sie rozliczamy oraz podpisana FV,
    dodatkowo korespondencje mailowa, w które osoba ta pyta na jaka sumę ma być
    wystawiona FV oraz ponaglenie mnie abym jak najszybciej dostarczył ow FV do
    fimy (do tej osoby).

    p.

  • 5. Data: 2008-03-20 09:23:20
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...spam.iq.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > wystawiona FV oraz ponaglenie mnie abym jak najszybciej dostarczył ow FV do

    To pisz wezwanie do zapłaty, podaj w nim np. 1-2tygodniowy termin
    płatności i czekaj.
    Dodatkowo dobrze by było uzyskać pisemne uznanie długu.
    Chyba że zaryzykujesz i załączysz korespondencję elektroniczną jako
    uznanie długu.

    I staraj się puszczać to w trybie nakazowym - najmniej upierdliwe dla
    Ciebie, najszybsze (wyrok zapada bez rozprawy) i najtańsze (z tego co
    pamiętam to 1/4 normalnych kosztów).
    A jakby pacjent chciał się odwoływać to musi uzupełnić pozostałe 3/4
    kosztów :)

  • 6. Data: 2008-03-20 09:37:53
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    Użytkownik "Piotr " <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma być
    > wystawiona FV oraz ponaglenie mnie abym jak najszybciej dostarczył ow

    Zacznij od wysłania dłużnikowi pisma listem poleconym o treści:

    Twoje Imię i Nazwisko Nazwa miejscowości,
    20.03.2008 r.
    Twój adres

    Imię i Nazwisko (Nazwa) dłużnika
    adres dłużnika

    PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY

    W związku z nieuregulowaniem wobec nas należności w kwocie ?,?? zł
    wynikającej z wymienionych poniżej wierzytelności:

    nazwa wierzytelności nr data wystawienia na kwotę
    Faktura VAT nr faktury ??.??.???? r. ?,?? zł
    Faktura VAT nr faktury ??.??.???? r. ?,?? zł

    zgodnie z treścią art. 479(12) Kodeksu postępowania cywilnego wzywamy
    Państwa do natychmiastowej zapłaty należności, wynikających z wyżej
    wymienionych wierzytelności wraz z odsetkami ustawowymi od dnia
    wymagalności wierzytelności do dnia zapłaty.

    W przypadku niezapłacenia kwoty w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od
    daty otrzymania niniejszego wezwania, podjęte zostaną działania
    zmierzające do uzyskania sądowego tytułu wykonawczego, co narazi Państwa
    na dodatkowe koszty wpisu sądowego oraz koszty zastępstwa procesowego.

    Wszystkie wpłaty prosimy kierować na konto:
    Nazwa banku w którym masz rachunek
    ?? ???? ???? ???? ???? ???? ???? (nr rachunku)

    Z poważaniem
    Twój podpis

    Zanim wyślesz, zrób sobie z tego pisam dwie kserokopie. Zachowaj dowód
    nadania listu poleconego.
    Ja dałbym dłuznikowi minimum 2 tygodnie, tydzień na to aby list dotarł i
    tydzień na zapłatę.
    Jeżeli po tym terminie nie zapłaci, napisz ponownie w tym wątku, napiszę
    Ci co dalej.

    Pozdrawiam serdecznie,
    diok

    ps. w art 472(12) dwunastka nie powinnna być w nawiasie, tylko w
    indeksie górnym.

  • 7. Data: 2008-03-20 09:47:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    diok pisze:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam serdecznie,
    > diok
    >
    > ps. w art 472(12) dwunastka nie powinnna być w nawiasie, tylko w

    Przepraszam, że cytuję, ale to strasznie długie pismo. A z
    doświadczenia wiem, że im dłuższe pismo wierzyciel napisze, tym mniejsza
    szansa, że zrealizuje zawarte w nim groźby.

    A nie lepiej napisać "Przypominam o zapłacie za fakturę ..., proszę o
    wpłatę w ciągu 7 dni."

    Poza tym w Twoim piśmie jest błąd: art. 479(12) kpc. nie wymaga li
    tylko i wyłącznie wysłania wezwania do zapłaty. Muszą być jeszcze "dpisy
    pism świadczących o próbie wyjaśnienia spornych kwestii w drodze rokowań.".

    Tak więc prawidłowe wezwanie do zapłaty w postępowaniu gospodarczym
    może wyglądać tak (nagłówki pomijam):

    "Przypominam o zapłacie za fakturę .... Wypełniając obowiązek wynikający
    z art. 479(12) kpc. wzywam do zapłaty za tę fakturę w ciągu 7 dni. Jeśli
    roszczenie jest dla Państwa sporne, proszę o kontakt ze mną w celu
    wyjaśnienia spornych kwestii na drodze rokowań - w tym samym terminie".

    Tyle wystarczy.

  • 8. Data: 2008-03-20 12:56:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 20 Mar 2008 08:36:45 +0000, Piotr napisał(a):

> [...]
    > Co mam zrobić aby wymusić na nim zapłatę - dodam tylko,że kasę ma, a
    > robi to tylko po złośliwości... :-( a trzeba z czegoś żyć i utrzymać

    Do tego co napisali inni dodam jeden szczegół. Nigdzie w żadnym piśmie do
    klienta ani w sądzie nie używaj określeń "pracodawca" i "praca". Chyba, że
    w rzeczywistości twoje z nim relacje miały wszystkie cechy umowy o pracę.
    Wtedy możesz próbować sprawę rozwiązać inaczej: Zaproponuj mu szybką
    zapłatę, bo w przyszłym tygodniu wybierasz aię do Inspekcji Pracy w
    sprawie przedyskutowania uznania waszej umowy za umowe o pracę. Jeśli do
    tego rzeczywiście dojdzie to będziesz miał potem dużo odkręcania
    zaszłości, ale zawyczaj w takich wypadkach duże straty ponosi pracodawca,
    pracownik zyskuje.

  • 9. Data: 2008-03-20 19:04:35
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:frtbr7$e0r$3@news.onet.pl...
    > A z doświadczenia wiem, że im dłuższe pismo wierzyciel napisze, tym
    > mniejsza szansa, że zrealizuje zawarte w nim groźby.

    Ja zrealizowałem. Pismo było dokładnie takie jak przytoczyłem. Dłużnik
    wezwaniem się nie przejął. Sąd wydał nakaz zapłaty i wtedy dłużnik
    zapłacił łącznie z kostami sądowymi.

    > Jeśli roszczenie jest dla Państwa sporne, proszę o kontakt ze mną w
    > celu wyjaśnienia spornych kwestii na drodze rokowań - w tym samym
    > terminie".

    Serdecznie dziękuję. W kolejnych wezwaniach na pewno wykożystam:)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę Spokojnych Świąt Wielkanocnych,
    diok

  • 10. Data: 2008-03-20 20:53:51
    Od: "Piotr " <u...@N...gazeta.pl>

    diok <d...@d...pl> napisał(a):
    > Jeżeli po tym terminie nie zapłaci, napisz ponownie w tym wątku, napiszę
    > Ci co dalej.
    >
    > Pozdrawiam serdecznie,
    > diok

    Dziś rozmawiałem z prezesem firmy, który notabene podpisał mi FV, i powiedział
    ze mogę sobie przysyłać co chce wiec jeśli będziesz tak dobry to proszę napisz
    mi co dalej bo już widzę, że mimo wysłania wezwania trzeba będzie poczynić
    dalsze kroki...

    pzdr.
    P.