  • Data: 2003-03-09 18:24:56
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:b45h83$21s0$1@news2.ipartners.pl...
    > Mam w kieszeni Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. I co dalej,
    jesli
    > w terminie 2 tygodniowym delikwent nie wpłaci mi zasądzonej sumy ? W
    > pouczeniu dołączonym do nakazu jest szczegółowy tryb postępowania - ale
    > tylko dla tego, kto ma zapłacic zasądzoną kwotę, nie ma nic dla mnie. Jak
    > np. dowiem się, czy został złozony sprzeciw od owego nakazu.

    zostanie Ci doręczony,
    zanim to nastąpi możesz po prostu zadzwonić do sądu i zapytac (podając
    syganturę sprawy)

    > Jeśli nie
    > został złozony to nakaz zapłaty ma skutki prawomocnego wyroku. Tak jest w
    > pouczeniu. Jak jednka mam dalej postępować gdy nie otrzymam zasądzonej
    kwoty
    > ?

    złożyć wniosek do sądu o stwierdzenie prawomocności
    (tak właśnie winien być sformułowany: "wnoszę o stwierdzenie prawomocności
    nakazu wydanego dnia xxx przez Sąd xxx w sprawie o sygnaturze xxxx."
    do wniosku dołączasz nakaz i sąd przybija na nim pieczęć, że nakaz jest
    prawomocny i wykonalny.

    Potem - jeśli nie dostaniesz pieniędzy możesz składać wniosek o wszczęcie
    egzekucji do komornika (koszt ok 114 zł - dostaniesz je z powrotem od
    dłużnika po wyegzekwowaniu)

    > Pierwszy raz mam do czynienia z czymś takim - proszę fachowców o
    oświecenie,
    > co dalej robić. jak długo czekać na wpłatę i jeśli nie zostanie uiszczona
    > co dalej.

    w zasadzie dzień po uprawomocnieniu możesz składać wniosek do komornika.

    we wniosku możesz wskazać z jakiego majątku prowadzić egzekucję.

    to wszystko

    pozdrowienia, powodzenia