    From: "Neo[EZN]" <_...@h...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Najazd policji na firme - jaka kara?
    Date: Thu, 26 Jan 2006 17:32:22 +0100

    news:drasdk$k46$1@news.dialog.net.pl...

    > Temat wielokrotnie poruszany i budzący zawsze kontrowersje i burzliwe
    > dyskusje.

    No tak, nawet ostatnio był poruszany ale w archiwach googla nie znalazłem
    informacji o które pytałem (ktoś napisał że kara to 10x wartości
    oprogramowania ale nie sądzę, żeby dla każdego softu było tak to
    naliczane?).

    > Wg mnie posiadanie jedynie plików instalacyjnych pozwala przynajmniej na
    > uniknięcie konsekwencji zarzutu o wykorzystywaniu/użytkowaniu nielegalnej
    > kopii programu.
    > A na jakiej podstawie policjanci wpadli i dokonali kontroli? Co
    > przedstawili? Nakaz przeszukania? Na legitymację wjechali?

    Nie wiem co przedstawili - właścicielka firmy znajdowała się w innym pokoju
    kiedy do niej zajrzeli i nie wiem dokładnie co pokazali. Wiem tylko że mieli
    jakiś odgórny nakaz - słyszałem tylko że na prośbę właściciela firmy mogą
    przesłać nakaż pocztą.

    [...]
    > Jeśli pracodawca zapewniał, że wszystko jest legalne to jakim cudem
    > znaleźli
    > "sporo programów które nie
    > miały licencji a były zainstalowane na komputerze lub znajdowały się ich
    > pliki instalacyjne"?

    Jak widać nie należy ufać w to co się słyszy. Najważniejsze jest to, że nie
    powinienem ponieść za to żadnych konsenwekcji bo do moich obowiązków nie
    należało sprawdzenie czy programy mają faktycznie licencje czy nie.

    > Nie ma mowy o ciosie poniżej pasa. Jeśli to rzeczywiście ona, to postąpiła
    > bardzo słusznie. I to bez względu na to czy były machlojki z płacą czy
    > nie.

    Nie przeczę temu ale na moim komputerze znaleziono najwięcej nielegalnych
    programów, o których istnieniu dowiedziałem się dopiero od policjantów.
    Poukrywane były na dysku wersje instalacyjne i obawiam się, że owa
    pracownica w akcie zemsty mogła nagrać je specjalnie na dysk - po tym jak
    właściciele firmy pozwolili jej (po zwolnieniu z pracy) na przegranie swoich
    projektów na płytki CD. Wtedy usunęła połowę niedokończonych projektów,
    które musiałem robić od nowa. Może przy okazji nagrała instalki ale nie mam
    pewności, to tylko gdybanie. Niemniej jednak czy wiesz może jakie są kary za
    nielegalny soft używany w firmie?