eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNa jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał? › Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w
    kanał?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <a...@w...eu> <q5c4p2$c48$1@news.icm.edu.pl>
    <1ktx483xwbch9$.8x77z33o92db.dlg@40tude.net>
    <5c7a71ce$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@4...com> <a...@w...eu>
    <p...@4...com>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 3 Mar 2019 14:19:18 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <p...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <5c7bd456$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.29.174.220
    X-Trace: 1551619158 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 482 83.29.174.220:57602
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:780989
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03.03.2019 o 11:35, n...@o...pl pisze:

    >>>> Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
    >>>> takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił.
    >>> Wyszło, że za jakieś 500 lat zwróci się, jeżeli oszczędzać na remontach.
    >> Tobie wyszło? Jak komuś więcej to podawaj link.
    > Pomyliłem się -- 450 lat.
    > Przy założeniu, że przeładunek wzrośnie do miliona ton, a stawki portowe
    > wzrosną dwukrotnie.
    >
    Gdybyś upublicznił, jak chcesz to liczyć, to ewentualnie można by
    skomentować. Bo jeśli chodzi Ci o to, że koszt budowy chcesz opłatami
    portowymi zrównoważyć - a coś tak podejrzewam - to nie jest to do końca
    dobry sposób.

    Jakby się dało na zatokę wypływać, to część jachtów zacznie tam w
    portach cumować. Opłata jest przychodem. Pewnie dlatego będzie jakaś
    infrastruktura potrzebna. nie każdy nocuje na jachcie, niektórzy wola w
    hotelu, a i na ląd złażą, by piwo wypić, czy obiad zjeść. Powstaną
    hotele i tawerny.

    Jakby uruchomić połączenie z Gdańskiem jakimś wodolotem, to może sie
    zrobić to baza turystyczna dla Trójmiasta. Hotele tańsze, a do zabytków
    i innych atrakcji możesz wodolotem popłynąć, jak nawet swojej krypy nie
    masz.

    Moim zdaniem żaden z tych portów nigdy nie będzie miał znaczenia
    gospodarczego jako port przeładunkowy. Żeby się to udało, to by przekop
    musiał być ze trzy razy większy. Duże statki mogą sobie 15 dni wcześniej
    informować Rosjan o tym, że mają zamiar płynąć. I tak takie rzeczy się
    uzgadnia z portem wcześniej. To nie jest tak, że statek z bananami
    płynie z Afryki i na wysokości Helu kapitan sobie wybiera, czy do Gdyni,
    czy do Gdańska, czy może Elbląga popłynie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1