    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Na czyj koszt remont balkonu
    Date: Thu, 26 Feb 2009 17:19:58 +0100

    W wiadomosci news:tgpcq453mhik44l5ojp3h3iman91mjmoip@4ax.com Kubus
    <k...@c...com.pl> pisze:

    > Dwa lata temu wykupilem mieszkanie od gminy. Teraz urzednicy
    > wymyslili, ze wszystkie balkony sa w zlym stanie i nalezy je
    > wyremontowac na koszt tych wlascicieli, ktorzy maja balkon. Podano juz
    > koszt remontu:trzech balkonow 19 tys.zl. Poniewaz wspolnota nie ma
    > pieniedzy na funduszu remontowym koszty maja pokryc wlasciciele tych
    > mieszkan, do ktorych przylega balkon. Ja nie mam tyle pieniedzy, zeby
    > pokryc koszty remontu, a pozyczki z banku nie zaryzykuje.
    > Jakie groza mi sankcje, gdy nie zgodze sie pokryc kosztow remontu z
    > mojej niskiej renty?
    Wspólnota to ogól wlascicieli lokali. Wynajmuja oni najczesciej jakas firme,
    aby w ich imieniu zarzadzala sprawami wspólnoty.
    Decyzje zapadaja w drodze uchwaly podejmowanej przez wlascicieli w drodze
    glosowania.
    Sprawy te reguluje USTAWA z dnia 24 czerwca 1994 r. o wlasnosci lokali
    (Dz.U.00.80.903 2000.10.19 zm. przen.Dz.U.00.29.355 2004.09.22zm.
    Dz.U.04.141.1492) - art. 23.
    Natomiast na podstawie art. 25 ust. 1 mozesz zaskarzyc uchwale do sadu.
    Tyle ustawa.

    Za niewplacenie kasy z góry nic ci w zasadzie nie zrobia. Jesli nie
    uzbieraja kwoty potrzebnej do rozpoczecia robót, to one sie nie rozpoczna i
    tyle. Realizacja uchwaly upadnie. Natomiast jesli roboty zostana wykonane,
    to sciagna z ciebie kase, choc zapewne bedziesz mógl jakos tam negocjowac.
    Przerabiam to akurat teraz, pisalem o tym problemie
    (news:gn9g3l$tpu$1@news.dialog.net.pl) i choc wprawdzie nie dowiedzialem sie
    na grupie wiele, to uzyskalem wiadomosci z innych zródel.

    --
    Jotte