    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NIEDOSZLI APLIKANCI
    Date: Wed, 24 Mar 2004 10:52:53 +0000 (UTC)

    brett wrote:

> [...]
    > najśmieszniejsze jest to ( i świadczy niestety o żałosnej inteligencji
    > absolwentów prawa, popierających takie projekty legislacyjne ) że
    > absolwenci praw nie widzą, jak wygląda n.p. gdzie każdy aplikant
    > komorniczy musi być z mocy ustawy zatrudniony w kancelarii
    > komorniczej. Fajnie, nie? Tylko czemu jest tak mało aplikatów
    > komorniczych? Może dlatego, że trudno znaleźć komornika, który
    > chciałby ich zatrudnić? Drodzy absolwenci, chcecie tego samego na
    > aplikacji radcowskiej? Żeby było za darmo, tylko szukajcie jak wiatru
    > w polu radcy lub mecenasa żeby was zatrudnił?

    Heh, mozna sobie wyobrazić taki biznes ;-) Radca prawny otwiera sobie
    kancelarię i za drobną opłatą 5 tysięcy złotych miesięcznie (plus
    koszty zus itp.) "zatrudnia" chętnych na aplikację ;-).
    Kancelaria istnieje na papierze, siedzibę ma w garażu w domu radcy,
    obszernym garażu, dodajmy, bo jak sobie zatrudni 10 takich chętnych to
    go stać będzie na taki garaż ;-) 50kpln miesięcznie za hłehłe,
    nicnierobienie. 600 tysięcy rocznie, 4 lata aplikacji, 2 miliony 400
    tysięcy. Potem rynek się zepsuje. Ale 2 i pół miliona piechotą nie
    chodzi, dobrze zainwestować i można do końca życia bąki zbijać, z
    samych procentów w banku 150k rocznie możnaby wyciągnąć. ;-)
    Wesoło mi, bo żona w przyszłym miesiącu zdaje końcowy na radcę ;-)
    Ew. bardziej realna alternatywa, czyli kancelarie - fabryki. Jeden
    radca prawny, 20 aplikantów pracujących za darmo. I wojna o klientów -
    porady prawne w cenie porad lekarskich, czyli 3-5 złotych za godzinę ;-)

> [...]
    > i buble legislacyjne, a Mecenasi i tak sobie z nimi poradzą, i
    > wyjdzie na ich.
    >
    > Dziwię się , czemu absolwenci nie popierają i nie lobbują za
    > oczywistym pomysłem, a mianowicie wykreśleniem z KPC przepisów o tym,
    > że pełnomocnikiem procesowym może być tylko adwokat lub radca.
    > Wówczas pozycja prawna mecenasów i zwykłych prawników byłaby taka
    > sama. Kto miałby ochotę chodzić w todze i płacić składki, mógłby
    > ubiegać się o aplikację na dzisiejszych warunkach, zaś normalnie
    > myślący absolwenci od razu po studiach mogli by pracować w zawodzie.

    Aj tam ;-)
    To od razu pozwólmy każdemu leczyć ;-). Dermatolog otworzy sobie
    gabinet ginekologiczny...
    Pozdro
    Massai