  • Data: 2006-11-22 23:10:22
    Temat: Re: Mundurki w szkole
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-11-22 20:58, Jacek wrote:
    > Witam.
    >
    > W skrócie przedstawię sytuację.
    > Mój syn jest w ostatniej klasie szkoły podstawowej.
    > Na ostatniej wywiadówce zrobiono głosowanie, z którego wynikło, że 3
    > osoby w klasie są za a 30 przeciw noszeniu mundurków przez dzieci.
    > Dzisiaj dowiedziałem się, że dyrektor postanowił wprowadzić mundurki w
    > szkole od lutego, jakoby domagali się tego rodzice (większość), a
    > większość moich znajomych była przeciw.
    > Inne kolory mają obowiązywać w podstawówce a inne w gimnazjum.
    > W zasadzie to nie mam nic przeciwko, ale:
> [...]

    I tak i nie. Zauważ, że szkoła nie dysponuje żadnym aparatem przymusu,
    żeby Ciebie zmusić do kupowania mundurka i ubierania dziecko w niego. Ze
    szkoły też nie wyrzucą.

    Nie ma też prawa obniżyć za brak mundurka oceny z zachowania.

    § 2 ust. 3 Rozporządzenia MENiS z dnia 7 września 2004 r. w sprawie
    warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i
    słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach
    publicznych stanowi: "Ocenianie zachowania ucznia polega na
    rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej
    klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i
    norm etycznych." Oczywistym jest, że nie kupienie przez rodzica dziecku
    mundurka nie wpływa w żaden sposób na respektowanie przez _ucznia_ zasad
    współżycia społecznego i norm etycznych.

    Ponadto można próbować zawiadomić kuratora o pomyśle (z tego co pamiętam
    minister Giertych wspominał o mundurkach dla uczniów rozpoczynających
    szkołę) i prasę.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)