  • Data: 2019-03-25 20:28:01
    Temat: Re: Montaz okien polaciowych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.03.2019 o 19:02, ń pisze:

    > Wymaga oświadczenia o dysponowaniu nieruchomością na cele budowlane
    > (pod rygorem KK). W umysłach PINB nie doszukuj się logiki jakby co.

    Komu - i z jakiego powodu - zamierzasz owo prawo do dysponowania
    nieruchomością na cele budowlane przedstawiać, zakładając, że zakres
    planowanych prac nie wymaga pozwolenia ani zgłoszenia? Pytam, bo mnie to
    zaintrygowało. No i czemu "pod rygorem kk"?

    Co do zasady prowadzenie robót budowanych bez WYMAGANEGO pozwolenia /
    zgłoszenia jest przestępstwem / wykroczeniem opisanym w Ustawie Prawo
    Budowlane. Tam jest kilka różnych artykułów. Nie przychodzi mi do głowy
    żadna sytuacja, w której brak tego dokumentu miałby być ścigany na
    podstawie kodeksu karnego. Z kodeksu karnego może być ewentualnie
    ścigane sfałszowanie podpisu na takim dokumencie. Natomiast jeśli
    złożysz wniosek o pozwolenie albo zgłoszenie nie będąc właścicielem
    nieruchomości, to organ administracji budowlanej jedynie wezwie Cię do
    uzupełnienia tego braku albo ostatecznie odmówi pozwolenia lub wniesie
    sprzeciw. Ale wszystko na bazie przepisów Kodeksu postępowania
    administracyjnego.