  • 1. Data: 2002-02-23 13:07:31
    Temat: Moj sasiad chce mnie wysadzic w powietrze!
    Od: "_" <t...@p...fm>

    Moj sasiad wygramolil
    sie do mieszkania z olbrzymia butla z gazem.
    Blok jest nowy. Brak instalacji gazowej.
    Kuchenki elektryczne troche drogie.
    Ja sie gupi cieszylem ze bez gazu bezpieczniej
    a tu mnie sasiad chce wysadzic.
    Czy trzymanie butli w bloku jest legalne?
    Jesli nie to do kogo adresowac donos?

  • 2. Data: 2002-02-23 19:55:38
    Temat: Odp: Moj sasiad chce mnie wysadzic w powietrze!
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    > Czy trzymanie butli w bloku jest legalne?

    moze ma pusta...?

    ZOMO

  • 3. Data: 2002-02-24 11:24:35
    Temat: Re: Moj sasiad chce mnie wysadzic w powietrze!
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Czy trzymanie butli w bloku jest legalne?
    > Jesli nie to do kogo adresowac donos?

    To nie butla "wybucha" tylko mieszanka gazu z powietrzem. Czyli trzeba
    kurek otworzyć ,okna zamknąć i po jakims czasie mamy tę mieszankę gotową
    do zapalenia / wybuchu. Reasumując, można mieć w bloku instalacje gazową a
    mimo to i tak mozna kurków nie zamknąć.
    Załóżmy taką sytuację : mamy butlę gazową, zapominamy zakręcic kurka a więc
    gaz sie ulatnia. Po jakimś czasie ktoś włącza kontakt i mamy BUUUUUM !!.
    Od tego wybuchu gazu , butli nic nie grozi. Po prostu nic ! Butli może
    zagrozić tylko pożar bo wtedy butla się rozgrzewa i może być groźnie. Ale
    jesli ktoś ma w domu butlę 10 kg to jest to zgodne z prawem bo przeciez
    po to butlę z gazem wymyślili , wyprodukowali i temu celowi przeznaczyli ( na
    użytek gosodarstwa domowego ).

    Pozdrawiam Arek

    http://pirotechman.republika.pl

  • 4. Data: 2002-02-24 11:44:26
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > po to butlę z gazem wymyślili , wyprodukowali i temu celowi przeznaczyli ( na

    Ale niekoniecznie w blokach.
    Aby w blokach uzywac gazu z butli musi byc przystosowana do tego
    instalacja wentylacyjna.
    Wentylacja dla gazu propan-butan jest inna, gdyz gaz ten splywa na
    podloge, poniewaz jest ciezszy i wlasciwie powinny byc 2 kratki
    wentylacyjne.
    Jedna u gory , spalinowa, a druga awaryjna u dolu, do splywu gazu, gdy
    instalacja bedzie nieszczelna.
    W wielu krajach to z konstrukcji i projektu budynku wynika, czy
    dopuszczalne jest uzywanie gazu czy nie.
    I jezeli nie ma odpowiedniej wentylacji, to moga byc problemy,
    ale zapytaj w administracji.

    Gdy znajomy chcial miec gaz z butli, to musial pisac podanie do zieleni
    miejskiej, dostal zgode na zakup butli i instalacje,
    ale instalator kazal mu podpisac papier, ze instalacje wykonano zgodnie
    z przepisami .

    Czyli to nie instalator pisal, ze dokonal instalacji zgodnie z
    przepisami, a kazal mieszkancowi to oswiadczyc.

    Gdy pytalem kiedys rozwozacego gaz, czy sie nie boi wybuchu, to
    powiedzial ze sie boi i dlatego sie nie ozenil.

    Ale to sa wszystko butle 20 Kg
    Te duze butle to sa pewnie tez na gazy techniczne i ich przechowywanie,
    transport, bedzie inaczej regulowany, szczegolnie
    w budynkach wielorodzinnych.
    Moze to firma powinna dokonac instalacji, transportu.
    Moze winda nie nadaje sie do transportu takiej duzej butli, moze
    potrzebny jest specjalny wozek do przewozenia pelnej butli.

    Kolega dostal kiedys na wymiane butle z ktorej uchodzil gaz i nie dalo
    sie jej zakrecic, zadzwonil szybko do firmy, a oni na to , zeby ja
    wystawil na balkon i spuscil z niej gaz ( a byla pelna).
    Dobrze ze wsiadl szybko w samochod, dogonil ich , zwrocil i mu wymienili
    na inna.
    W tej byl uszkodzony zawor i nawet przykrecenie zaworu kleszczami nic
    nie dawalo, bo gaz sie ciagle ulatnial.

    Jacek