  • Data: 2023-09-17 11:25:19
    Temat: Re: Mobbing.
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > MZ nie, bo mobbing jest formą znęcania psychicznego, czyli celem jest
    > dopiec komuś a nie dostać coś za darmo.

    A czy wywieranie ciągłej presji, przywoływanie sytuacji, że na przykład
    pani Krysia zrobiła to i to bez obiekcji oraz porównywanie do
    zaangażowania pani Krysi czy Hani nie jest formą znęcania?

    > Wyznaczanie dodatkowych zadań może być formą mobbingu, ale wtedy ich
    > celem jest np. upodlenie czy upokorzenie kogoś - ktoś komuś każe robić
    > rzeczy mocno poniżej jego kwalifikacji, lub wiedząc, że będą dla tej
    > osoby w jakiś sposób psychicznie obciążające.

    W tym konkretnym przypadku chodzi o robienie zadań za kogoś, bo już na
    przykład odszedł z pracy, albo całkowicie nowych bo z jednostki
    nadrzędnej przyszedł taki prikaz.
    Praca generalnie biurowo-papierowa jak to w instytucji publicznej, tylko
    więcej i za kogoś, więc sytuacja że poniżej kwalifikacji raczej odpada.
    Tyle tylko, że za dodatkowymi obowiązkami nie idą dodatkowe pieniądze, a
    robota wynikająca z zakresu obowiązków leży i też jest źródłem
    konfliktów z przełożonymi.