    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Min. Ziobro o odejsciu ponad stu prokuratorow
    Date: Mon, 21 Mar 2016 19:12:54 +0100

    Użytkownik bratolin9 napisał w wiadomości grup
    >http://www.radiomaryja.pl/informacje/z-ziobro-do-re
    zygnacji-sklonila-ich-perspektywa-ciezkiej-pracy/
> [...]

    >pewnie nie wszyscy kierowali się takimi argumentami. Były osoby,
    >które przepracowały już określony czas w >prokuraturze i miały prawo
    >podjąć taką decyzję. Na pewno były też osoby, które tę decyzję
    >podejmowały, dlatego że nie chciały zaakceptować tych zmian, które
    >myśmy >zaproponowali - wskazywał minister sprawiedliwości.
    >W jego ocenie na decyzję prokuratorów wpłynęło wprowadzenie jako
    >zasady, od której prawie nie ma wyjątków, że każdy prokurator,
    >również ten pracujący bardzo wysoko w >hierarchii prokuratorskiej,
    >będzie miał obowiązek prowadzić swoje śledztwa i postępowania.

    Eee tam. I co - bedac tak wysoko postawieni, nie mogli sobie
    przydzielic latwych spraw ?
    Ktore i tak robiliby praktykanci :-)
    Albo przydzielilby sobie sledztwo, co ma 5 lat trwac i spokojnie
    doczekal emerytury, i to jeszcze pobierajac dwa wynagrodzenia :-)

    Po prostu - ocenili co sie dzieje i stwierdzili, ze najlepiej im
    bedzie na emeryturze.

    A tak swoja droga - w kraju mamy cos 13 tys prokuratorow, wiec co roku
    jakies 400 powinno przechodzic w stan spoczynku - wiec jedna setka to
    zaden wyczyn.

    >- Dzisiaj było tak, że ok. 30-40 proc. prokuratorów, tych, którzy
    >najlepiej zarabiali, byli wysoko w hierarchii prokuratorskiej, w
    >ogóle nie prowadziło śledztw, w ogóle nie zakładało >togi. Nie
    >wykonywali tej pracy, do której prokurator jest powołany. Kiedy oni
    >się dowiedzieli, że będą musieli ciężko pracować, prowadzić walkę z
    >przestępczością, tak jak młodzi >prokuratorzy, którzy mają po 100
    >spraw miesięcznie na głowie, to ta perspektywa skłoniła ich do tego,
    >aby wybrać wygodne życie, a nie tę ciężką pracę, którą chcieliśmy im

    Hm, a prokurator generalny tez bedzie 100 spraw miesiecznie prowadzil
    ? :-)

    P.S. tak sobie czytam
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/70
    0;prokuratorow;mogloby;odejsc;w;stan;spoczynku,44,0,
    997420.html

    Jak to z tymi prokuratorami jest - apolityczni musza byc nawet na
    "emeryturze", czy poslem moze zostac o ile zrezygnuje ze stanu
    spoczynku ... i co potem - moze wrocic na spoczynkowa pensje, czy juz
    bez dochodu zostanie, bo z ZUS to niby czemu ?

    J.