    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 26 Apr 2011 15:34:11 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Migracja firmy na rodzinę - podejście drugie

    On Sat, 16 Apr 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli co, jeśli byłem już przedsiębiorcą, to nie mogę stać się
    > nieprzedsiębiorcą i pracować u kogoś?

    Jeśli ten ktoś będzie *faktycznie* organizował to całe DG,
    to czemu by nie?
    Tyle, że jeśli ten ktoś przypadkiem jest "podmiotem powiazanym"
    (definicje, odrębne ale bardzo zbliżone, są w paru ustawach
    podatkowych), to można się załapać na mniej przyjemną wersję
    udowadniania nie bycia słoniem.
    Mniej więcej tak, jak z pytaniem czy kobieta w ciąży może
    się zatrudnić u szwagra na dwa miesiące przed porodem (i załapać
    na dwa miesiące zwolniania).

    > A jeśli sam nie będę brał zleceń u tamtej osoby, tylko przeniosę tam
    > osoby, która obecnie wykonują i tak większość zleceń fakturowych?
    > (,,pracują'' na U-Z)

    Wysiądź z wątku, siądź obok i *przeczytaj* co sam napisałeś.

    Bo NIE napisałeś (naprawdę!) że *te osoby* same się przeniosą,
    bo się dowiedzą... i tak dalej.
    Przecież po tekście wyżej (który nam wstawiłeś) masz pewne, że
    przesłuchujący urzędnik napisze "organizował zatrudnienie tych
    osób w nowo zarejestrowanej DG" :P

    > Czy ja sam wtedy mogę się zająć prowadzeniem
    > działalności edukacyjnej jako ,,cywil''

    Sądząc z tego co napisałeś później (ale nie tego, co napisałeś
    wcześniej), wydaje się że podstaw do czepiania się by nie było.

    Ale oczywiście zależy, jakimi słowami to opiszesz i jaki będzie
    "stan faktyczny" :> (jak ktoś chciałby się ew. przyczepić, to do
    przyczepienia starczy jak *jedno* z wymienionych będzie nie tak).

    pzdr, Gotfryd