    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Materiał z tv
    <pimqm2$iur$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <pimvvh$o23$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <pin0kr$43j$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <pin189$pc1$2@node1.news.atman.pl> <H5E3D.532520$oM1.339262@fx12.ams1>
    <pin476$7ll$1@node2.news.atman.pl>
    <uo54dyptpati.19c36k6jgzx91$.dlg@40tude.net>
    <pin6vv$uru$1@node1.news.atman.pl>
    <1tg7mw5o36v97.1w8iq8nbeaqjp$.dlg@40tude.net>
    <pin8qr$bul$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 19 Jul 2018 00:49:09 GMT

    On 2018-07-18, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Po prostu nie przekonuje mnie to, że to wszystko, co mamy, to dzięki
    > Unii. Mamy dzięki nam, dzięki temu, że jesteśmy pracowitym narodem,
    > również kombinatorskim, który potrafi działać wbrew przeciwnościom. Czy
    > w takiej Serbii lub Czarnogórze powstawało tyle biznesów opartych o
    > "szczęki", co u nas?

    Unia ma swoje kuku ale tez otworzyła nam nowe rynki, a te pieniadze co
    pompuje rozwijają jednak gospodarke zwykłym mechanizmem wzrostu popytu.
    Taki dośc gogantyczny efekt 500+.

    Natomiast zdecydowanie zgadzam się, ze zawdzieczamy tez dużo sobie ale
    czy potrafilibysmy to lepiej wykorzystac będąc poza Unia to trochę
    wątpię. Zresztą uważam, że nie Unia i jej biurokratyczna, poprawnościowa
    legislatura jest problemem. Długofalowo jest nim wzrost dobrobytu. Czym
    społeczeństwo robi się bogatsze, tym chętniej osiada na laurach, traci
    zaradność i chęć do (samo) rozwoju. To nie dotyczy wyłącznie Uni, a
    raczej większości krajów bogatych. Tam ludzie nie potrafią często zrobic
    najprostszych rzeczy bo należą juz do pokolenia, które zostało nauczone,
    żeby załacić, to ktoś to zrobi. Jak większość ma takie podejście, i
    nawet nie pomysli, że samemu moznaby łatwiej, taniej i szybciej, to
    wszystko zaczyna zwalniać.

    > To, co mamy, to pomimo Unii, a tylko smakiem możemy się obejść, ile
    > biznesów nie powstało, bo zabiły je państwowe przepisy.

    Zobaczymy jak pójdzie WB po Brexicie bo to chyba będzie jedyny dość
    blisko umiejscowiony przykład.

    Nb. te państwowe przepisy to pijesz do skomplikowanych procedur,
    chciwości podatkowej, przesadzonych norm bezpieczeństwa czy czegoś
    jeszcze?

    --
    Marcin