  • Data: 2006-03-25 09:40:07
    Temat: Re: Mandat zaoczny
    Od: Michał <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Golanski napisał(a):
    > Powiadomienie do prokuratury o próbie wyłudzenia przez urzędnika ?

    To niestety nic nie da, jak przypuszczam. To był po prostu popisowy
    numer z kategorii bałaganu urzędniczego. Owy 'niektualny' mandat był w
    wysokości 20zł, więc prawdopodobieństwo próby wyłudzenia jest znikome a
    przy tym kwota odpowiada kwocie mandatu, który jako jedyny w życiu
    otrzymałem. Skończy się na 3-zdaniowym zeznaniu poborcy o błędach w
    dokumentach. :(

    W tym momencie mam problem dodatkowy: wcześniej zapomniałem o pewnym
    mandacie wystawionym przez SOK, którego nie przyjąłem. Działo się to
    dobrych kilka lat temu, byłem młodszy, naiwny i _być_może_ sprawy nie
    załatwiłem należycie. Otóż sokista próbował mnie ukarać mandatem "za
    przechodzenie pod opuszczonymi zaporami" w sytuacji, gdy zapory nie były
    opuszczone a tylko stał pociąg przy peronie. I przed nim właśnie
    przeszedłem. Na moją odmowę przyjęcia mandatu stwierdził, że w takim
    razie "mam podpisać mandat i napisać na nim stosowne wyjaśnienie". imo
    celowo wprowadził w błąd, ja jednak (chyba!) zrobiłem tak jak radził.
    Szczegóły zatarły mi się w pamięci, blankietu chyba nie przyjąłem. Czy
    mam to potraktować jako frycowe, karę za niewiedzę? Czy da się teraz
    jeszcze cokolwiek zrobić? Wydarzenia miały miejsce ok. 2002 roku.

    Chodzi o samą podstawę mandatu. A także o owe wprowadzenie w błąd co
    do czynności prawnych i trybie skorzystania z prawa do odmowy przyjęcia
    mandatu. Jak się można domyslić, dowodów nie mam.
    Jaki jest termin przedawnienia mandatów, siakiejś utraty mocy
    egzekucyjnej?

    z góry dzięki
    pzdr
    M.