    From: "ciekawy" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za brak biletu w autobusie MPK
    Date: Mon, 6 Oct 2003 22:54:08 +0200

    > Napisać oczywiscie zawsze mozna (byle do 7 dni) ale z góry mowię ze
    zostanie
    > to rozpatrzone odmownie, bo zwyczajnie nie ma podstaw do anulowania. Kara
    > zostala nalozona zgodnie z przepisami i ze wszechmiar slusznie.

    tu sie nie zgodze. znam pewnego osobnika (sprawa z krakowa), ktory napisal
    takie podanie: ze regularnie kupuje karty, ze zapomnial biletu, ze mial
    pecha. kara zostala anulowana.
    znam rowniez przypadek pozytywnego rozpatrzenia analogicznego podania w pkp.

    > U nas chętnie rozkładają, nie wiem jak w Krakowie. Tym niemniej nie jest
    > juz sposob na niezaplacenie
    > ;-)

    w krakowie tez bez problemu. owszem - na niezaplacenie to nie sposob, ale
    dobry sposob zeby zaplacic pozniej - jak ktos ma taka potrzebe.

    > Niebardzo to sobie wyobrażam...

    nie mam blizszych danych. przeczytalem tylko w newsweeku albo w wyborczej,
    albo w polityce, albo we wprost, ze ludzie skladaja takie podania.

    jest rowniez inny sposob na niezaplacenie - poprostu nie zaplacic. z tego co
    wiem konsekwencje sa raczej rzadko spotykane (w krakowie). moje zrodla to
    wlasnie: pl.regionalne.krakow , strony tworzone przez kanarow i znajomy,
    ktory na przestrzeni ostatnich kilku lat ma kilka nie zaplaconych kar i jak
    dotad nie poniosl zadnych konsekwencji.

    istnieje takze cala gama srodkow prewencyjnych, wynikajacych ze slabych
    uprawnien kanarow.

    --
    pozdrawiam,
    ciekawy