  • 21. Data: 2005-08-22 13:27:47
    Temat: Re: Mandat z Niemiec
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Sorry, ale jakim prawem mogÄ? kogoĹ? za niezapĹ?acenie mandatu wsadziÄ? do
    > aresztu? To jest jakieĹ? barbarzyĹ?stwo, w polsce czegoĹ? takiego chyba mam
    > nadziejÄ? nie ma?

    Alez jest. I stosuje sie go. Jesli obywatel panstwa osciennego zostanie
    u nas ukarany mandatem i nie bedzie mogl oplacic go gotowkowo, albo gdy
    nie zgodzi sie z mandatem i bedzie musiala sie odbyc rozprawa, to
    policja wsadzi takiego delikwenta do aresztu.

  • 22. Data: 2005-08-22 13:46:16
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 22 Aug 2005 12:41:33 +0200,
    MarekZ <m...@w...irc.pl> screamed:
    > wydania nakazu zatrzymania. Na kogo ten nakaz ma byc wystawiony? Te
    > "mandaty" przychodza do mnie jako do wlasciciela pojazdu, zastanawiam
    > sie na jakiej podstawie mozna ad hoc wykazac, ze to ja popelnilem te
    > wykroczenia, zakladajac brak mozliwosci rozpoznania mnie na fotce (no

    Zapłaci zawsze właściciel pojazdu. Tam nie ma takich zabaw jak u nas.

    > to nie masz wrazenia, ze ktos Cie troche wykolowal ?? No i 3 lata ?
    > Nie masz wrazenia, ze zaplaciles jakas wirtualna, a co najmniej
    > przedawniona naleznosc ?

    Cały czas stosujesz polskie prawo na terenie obcego kraju...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 15:45:13 user up 10711 days, 3:40, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Clark Kent is a transvestite.

  • 23. Data: 2005-08-22 13:51:50
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-22 14:37 Andrzej Lawa napisał(a):
    > Poza tym obywatel RP nie ma obowiązku znać języka niemieckiego - jak już
    > coś przysyłają, to mają obowiązek przetłumaczyć.

    W Niemczech i Austrii językiem urzędowym jest język niemiecki.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 24. Data: 2005-08-22 13:54:17
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndgjlp8.v9q.pipene-news@beast.tu.kielce.pl..
    .

    > Cały czas stosujesz polskie prawo na terenie obcego kraju...

    Nie stosuje... W jednym z postow pytalem nawet ile taki analog
    przedawnienia wynosi w Austrii, ale nikt sie nie odniosl do tego
    pytania. :-) Wyrazilem tylko domniemanie, ze jak wiecej niz 3 lata to
    trwalo, to istnieje wysokie prawdopodobienstwo, ze wedlug tamtejszego
    prawa, naleznosc byla juz przedawniona. Wedlug polskiego prawa by
    byla, a w Austrii nalezy chyba oczekiwac raczej krotszych terminow
    przedawnien niz dluzszych, bo - przynajmniej teoretycznie - tam jest
    sprawniej dzialajacy "aparat sprawiedliwosci" (niezla nazwa).

    marekz

  • 25. Data: 2005-08-22 14:00:19
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w
    wiadomości news:MPG.1d73f1402629603498a1d0@news.task.gda.pl...

> [...]
    > nie zgodzi sie z mandatem i bedzie musiala sie odbyc rozprawa, to
    > policja wsadzi takiego delikwenta do aresztu.

    Nie jest to na 100% zasada o zasiegu miedzynarodowym. Mam bowiem przed
    soba kilka mandatow kredytowych z Wiednia i okolic (okazalo sie, ze
    nie jest ich jednak 5, ale w sumie 7), ktore normalnie otrzymalem jako
    kredytowe!! Jest napisane, ze moge nawet zaplacic elektronicznie
    przelewem ;-). Sumy rozne, od 21 Euro do 150 Euro.

    marekz

  • 26. Data: 2005-08-23 10:36:27
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    Tu jest podobny przykład: