  • 1. Data: 2005-08-22 08:40:34
    Temat: Mandat z Niemiec
    Od: "szlovak" <q...@o...pl>

    Witam

    przyszedł mandat z Niemiec, ojciec kupował samochód, samochód miał
    tablicę przejściową oznaczającą że zaraz wyjedzie z Niemiec. No i
    pstrykneli zdjęcie. I teraz pytanie, czy ojciec ma obowiązek w ogóle
    czytać list po niemiecku? Na dodatek z tyłu jest formularz do wpłaty w
    jakimś banku niemieckim, teraz trzeba by to odszyfrować jak to w ogóle
    wpłacić bo konto nie ma standardowego numeru europejskiego czyli 26cyfr
    tylko nazwa banku, numer krótki konta, jakiś numer referencyjny i
    jeszcze jakiś "Bankleitzahl". Moim zdaniem powinni napisać po polsku. Z
    tego co zrozumiałem to mówią coś o terminie tygodniowym (śmieszne,
    ciekawe ile szedł ten list zwykły) , musiałbym słownik wziąć o co
    dokładnie im chodzi. W sumie 20euro. Jak się postępuje z takimi
    mandatami w świetle prawa?
    Adam

  • 2. Data: 2005-08-22 08:53:18
    Temat: Re: Mandat z Niemiec
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > ciekawe ile szedł ten list zwykły) , musiałbym słownik wziąć o co
    > dokładnie im chodzi. W sumie 20euro. Jak się postępuje z takimi

    Mozesz zaplacic, nie musisz ... nikt w PL nie bedzie cie scigał. Ale
    wystarczy, ze pojedziesz do Niemiec ;)

  • 3. Data: 2005-08-22 08:54:18
    Od: "szlovak" <q...@o...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Mozesz zaplacic, nie musisz ... nikt w PL nie bedzie cie scigał. Ale
    > wystarczy, ze pojedziesz do Niemiec ;)

    też tak podejrzewam, i co dalej? jak się postępuje?

    Adam

  • 4. Data: 2005-08-22 09:20:23
    Od: Pako <p...@c...pl>

    Użytkownik szlovak napisał:

    > też tak podejrzewam, i co dalej? jak się postępuje?

    Bank i numer konta masz podane BLZ to nic innego jak numer rozliczeniowy
    banku np u nas Mbank ma 19. Jezeli nie zapłacisz wystawia nakaz
    zatrzymania i pamietaj za głupie 20 euro zatrzymają cię na granicy
    niemieckiej i wsadza do aresztu, no chyba ze zaraz zapłacisz na miejscu
    + koszty egzekucyjne. Zapomnij o tym aby nie zapłacic, gra nie warta
    swieczki, tymbardzie ze rozchodzi sie o 20 euro.

  • 5. Data: 2005-08-22 09:58:19
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Pako" <p...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapłacisz na miejscu + koszty egzekucyjne. Zapomnij o tym aby nie
    > zapłacic, gra nie warta swieczki, tymbardzie ze rozchodzi sie o 20

    Nie wiem jak jest w Niemczech, ja mam na razie 5 takich z Austrii. Na
    razie zbieram, na wypadek gdyby rzeczywiscie ich nieplacenie mialo cos
    skomplikowac, ale chyba przestane zbierac, bo do Austrii wjezdzam
    regularnie, tym samym samochodem, czasami przy wjezdzie lub wyjedzie
    bylem/jestem sprawdzany, i nic sie nie dzieje. Ciekawe ile w takiej
    Austrii wynosi analog terminu przedawnienia, bo ten najstarszy jest
    juz z przed ponad 2 lat (marzec 2003)!

    marekz

  • 6. Data: 2005-08-22 10:01:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik szlovak napisał:

    > przyszedł mandat z Niemiec, ojciec kupował samochód, samochód miał
    > tablicę przejściową oznaczającą że zaraz wyjedzie z Niemiec. No i
    > pstrykneli zdjęcie.

    A tak całkowicie z ciekawości - zdjęcie zdjęciem, ale skąd mieli dane
    osobowe?

    M.

  • 7. Data: 2005-08-22 10:31:58
    Od: Pako <p...@c...pl>

> [...]
    > bylem/jestem sprawdzany, i nic sie nie dzieje. Ciekawe ile w takiej
    > Austrii wynosi analog terminu przedawnienia, bo ten najstarszy jest juz

    nie wiem jak to wygląda w Ausrii, ale z tego co mnie wiadomo proces
    postępowania egzekucyjnego jest w krajach UE bardzo podobny, ale wez pod
    uwage ze jezeli zostanie wydany nakaz zatrzymania, czego Tobie nie zycze
    to zsumują wszystkie niezapłacone mandaty i co wtedy jak bedziesz miał
    do zapłaty np 1000 euro, chyba nie sądzisz ze panowie policjanci pojadą
    z Tobą do bankomatu?

    Pako

    P.S.
    Kiedyś miałem do zapłaty mandacik 80 marek i tez sobie pofolgowałem, po
    chyba 3 latach bums na granicy w Swiecku zatrzymanie przez niemiaszków i
    wtedy było juz 480 marek do zapłaty. Miałem przy sobie 200 marek ale
    niestety za mało. Do bankomatu nie maja obowiązku zawieść, wieć
    posiedziałem sobie 2 godzinki w celi. A miałem szczescie ze mam soistre
    w niemczech i ona perzelała na konto i wysłałą potwierdzenie faxem. Jak
    nmasz ochotę coś przemysleć to cela jak najbardzie właściwa, nikt nie
    przeszkadza no chyba ze trafisz na jakiegos turka :)albo turków.

  • 8. Data: 2005-08-22 10:36:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@t...waw.pl> napisal(a):

    > A tak całkowicie z ciekawości - zdjęcie zdjęciem, ale skąd mieli dane
    > osobowe?

    No jak, myślisz że te czerwone tablice to wydają na gębę? ;) Paszport
    kserują.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2005-08-22 10:37:52
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > A tak całkowicie z ciekawości - zdjęcie zdjęciem, ale skąd mieli dane
    > osobowe?

    No jak ... samochod mial niemiecką tablicę wiec posiadali dane nowego
    wlasciciela ... albo stary wskazał nowego. Pech jakich mało ;)

  • 10. Data: 2005-08-22 10:40:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>