  • 1. Data: 2005-05-19 11:55:16
    Temat: Mandat 150zł,komornik 190zł prowizja.
    Od: "gowin" <g...@g...pl>

    Witam!
    Przedstawię krótko przebieg sprawy:
    Fotoradar-policja powyżej 30dni-sprawa w sądzie grodzkim(zaocznie)-nakaz
    płatniczy 150zł-termin zapłaty styczeń2005-zapomniałem wpłacić(moja
    wina)-list od komornika kwota 150+190opłata egzekucyjna+2zł wysłanie
    listu-wpłata natychmiastowa w Sądzie 150zł.
    I teraz Pytanie, co zrobić z opłatą dla komornika. Wiem! źle się stało że
    nie wpłaciłem w terminie(jestem tylko człowiekiem) zapomniałem. Nauczka mi
    się bezwzględnie należy. Ale czy ta opłata egzekucyjna nie jest zbyt
    wygórowana! Przecież pani komornik przysłała tylko list wzywający do zapłaty
    i pieniądze wpłaciłem w sądzie natychmiast. Myślę że skoro wszyscy musimy
    jakoś żyć w tym kraju, to chociaż zachowajmy rozsądek.
    -Podpowiedzcie proszę jak są ustalane prowizje dla komorników (procentowo od
    kwoty, czy zupełnie dowolnie?). Jakoś 20-30% to się zgodzę, ale 130% za
    przysłanie liściku to już chyba lekka przesada!
    Umówiłem się za kilka dni z panią komornik na rozmowę w sprawie wyjaśnienia
    wysokości opłaty.
    Proszę o podpowiedź, jakich mam użyć argumentów, ażeby zmniejszyć tą opłatę.
    Pozdrowienia!

  • 2. Data: 2005-05-19 13:43:18
    Temat: Re: Mandat 150zł,komornik 190zł prowizja.
    Od: "Mertz" <p...@w...pl>

    Użytkownik "gowin" napisał:

    >. Myślę że skoro wszyscy musimy jakoś żyć w tym kraju, to chociaż
    >zachowajmy rozsądek.

    I tu się mylisz. Ze zdrowym rozsądkiem niewiele ma to wspólnego ale nic nie
    poradzisz.
    Sam płace alim. 400 m-c na córe 8 lat, chciaż nie mam żadnego źródła dochodu
    i nikogo to nie obchodzi a sedziego wręcz to "wali".
    Prawdopodobnie nic nie załatwisz ale warto pójść i na wszelki wypadek warto
    być miłym u pani komornik. Przedstaw swoją sytuację i traguj się twardo, a
    nóż...

    Pozdrawiam
    -Mertz-

  • 3. Data: 2005-05-19 14:05:35
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Mertz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie nic nie załatwisz ale warto pójść i na wszelki
    > wypadek warto być miłym u pani komornik. Przedstaw swoją sytuację i
    > traguj się twardo, a nóż...

    ...a nóż miej ze soba na wypadek jakby co ;-)

    marekz

  • 4. Data: 2005-05-19 15:15:33
    Od: "gowin" <g...@g...pl>

    HAha... Z tym nożem dobre!
    Ale jednak chciałbym w bardziej przyjazny spobób załatwić tą sprawę. Pewnie
    będę miły.
    Intryguje mnie jednak sprawa tej "opłaty egzekucyjnej" dla komornika i jej
    wysokości w stosunku do sumy którą miałem do zapłaty. Czy komornik taki
    ustala sobie tą kwotę zupełnie dowolnie! Czyli siedzi, czyta akta i sobie
    myśli " O mandacik niezapłacony, czyli ma autko to niech zapłaci 2 stówki, a
    jak nie to zabiorę mu samochód"
    Przecież ja dostając to pisemko odrazu pobiegłem zapłacić ten mandacik
    150zł. Koszty jego egzekucji są prawie żadne (znaczek pocztowy). Ale może
    poczta tak drastycznie ostatnio podrożała.

  • 5. Data: 2005-05-19 20:38:02
    Od: "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl>

    Użytkownik "gowin" <g...@g...pl> napisał
    <ciach>
> [...]
    > 150zł. Koszty jego egzekucji są prawie żadne (znaczek pocztowy). Ale może
    > poczta tak drastycznie ostatnio podrożała.

    190 zł to minimum wynagrodzenia komornika, niezależnie od kwoty, którą
    egzekwuje. Ustawa mówi 15% kwoty, nie mniej niz 10% średniego wynagrodzenia
    (nie wiem dokładnie którego)

    --

    moni K.

  • 6. Data: 2005-05-20 08:33:43
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d6i5et$igm$1@nemesis.news.tpi.pl>, Mertz wrote:

    > Sam płace alim. 400 m-c na córe 8 lat, chciaż nie mam żadnego źródła dochodu

    Jak ty to robisz?

    Renata

  • 7. Data: 2005-05-20 09:40:36
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Wrzuca w koszty ?
    JaC

  • 8. Data: 2005-05-20 11:43:04
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tak przy okazji: Czy alimenty można wypłacać 'w naturze' np. jako jakieś dobra
    (przykładowo odzież, jedzenie, meble)
    albo świadczenia usług (np. wynajem lokalu), czy w grę wchodzą jedynie pieniądze??
    JaC

  • 9. Data: 2005-05-20 18:45:07
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Proszę o podpowiedź, jakich mam użyć argumentów, ażeby zmniejszyć tą
    > opłatę.

    Nic już komornikowi nie musisz płacić. Przecież on nic nie wyegzekwował

    pozdr.

  • 10. Data: 2005-05-22 20:27:50
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nic już komornikowi nie musisz płacić. Przecież on nic nie wyegzekwował

    Wyegzekwował! Dzięki jego "przypomnieniu" pieniążki się wpłaciły;)

    --
    Pozdr
    Leszek

    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.