  • Data: 2004-06-24 10:26:16
    Temat: Re: Mam pytanie za 5 pkt.
    Od: "Polina" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Polina" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Normuje to prawo bankowe. Proponuję tam zajrzeć, bo jest tam kilka
    > warunków. W odniesieniu do osoby, która nie jest podejrzanym, to o ile
    > pamiętam można uchylić tę tajemnicę w wypadku prowadzenia postępowania w
    > sprawie nieprawidłowości w osobie prawnej oraz o najcięższe przestępstwa
    > (wówczas na wniosek Policji).

    Też tak mi się wydawało. Oczywiście zajrzałam do prawa bankowego.
    Stwierdzam, że prokurator przekroczył swoje uprawnienia wnioskując o uchylenie
    tajemnicy w stosunku do osoby przeciwko której nie toczyło się zadne
    postępowanie.
    A wniosek wyglądał tak: uzasadnienie:..." prowadzi dochodzenie w sprawie
    znecania się i przywłaszczenia mienia..."
    Brak przeciwko komu sie to toczy, oraz nr sprawy...
    I bank udzielił informacji... nie żadając uzupełnienia danych...
    I z nadgorliwości udzielił również informacji o kontach bankowych innych
    członków rodziny poszkodowanego.

    I co z tym dalej zrobić?
    pozdr.Polina