  • 1. Data: 2003-02-28 22:15:05
    Temat: Mam problem - proszę o porad
    Od: "Radek" <r...@o...pl>

    zaszła pewna sytuacja i mam drobny problem.

    1) Otóż sprzedałem przez internet część komputerową jej odbiorca
    mówi, że poda mnie do prokuratury jeśli nie zwrócę mu pieniędzy
    bo mówi ze sprzęt jest popsuty. Czy ma on prawo do tego by mnie pozwać.

    2) Miałem ostatnio taką sytuację że kupiłem procesor który miał być dobry
    tak mówił sprzedający (kupiłem go poprzez ogłoszenie w internecie)
    ale procesor był popsuty - a sprzedający nawet nie odp. na moje maile.
    czy w zwiasku z tym mógłbym go pozwać - i jakie trzeba mieć dowody
    bo przecież wszystko jest w komputerach a nie na papierze.

  • 2. Data: 2003-03-01 06:24:31
    Temat: Re: Mam problem - proszę o porad
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    A jaka była wartość transakcji?
    Bo coś mi się zdaje, choć magiem nie jestem a tymbardziej prorokiem, że
    prokuratura jeśli podejmie się prowadzenia sprawy to zapewne ją umoży z
    powodu niskiej szkodliwości społecznej czynu lub z braku możliwości
    udowoadnienia przestępstwa.

    Zastanawiam się czy wysyłając część miałeś świadomość, że była ona obarczona
    wadą (zepsuta) czy wysyłając była ona wolna od wad (sprawna)?

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-03-01 06:26:45
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    A tak na marginesie to czemu tak długo szła twoja wiadomość, a może Twój
    zegar odmierza czas w innej czasoprzestrzeni
    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-03-02 09:44:38
    Od: "Radek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał

> [...]

    > Zastanawiam się czy wysyłając część miałeś świadomość, że była ona obarczona
    > wadą (zepsuta) czy wysyłając była ona wolna od wad (sprawna)?

    Wartość tranzakcji to dokładnie 380zł.
    wysyłając część miałem świadomość że jest w 50% popsuta bo połowa była dobra.

  • 5. Data: 2003-03-02 09:46:49
    Od: "Radek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał

    > A tak na marginesie to czemu tak długo szła twoja wiadomość, a może Twój
    > zegar odmierza czas w innej czasoprzestrzeni
    > Stan_Z

    Dlatego że wiadomość pisałem coś około 23
    a wysłałem ją wcześnie rano.

  • 6. Data: 2003-03-02 17:56:45
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Wartość tranzakcji to dokładnie 380zł.
    > wysyłając część miałem świadomość że jest w 50% popsuta bo połowa była
    dobra.

    a informowałeś go o takim stanie technicznym?
    Jeśli NIE - to abstrahując od konsekwencji prawnych swojego postępowania
    należy uznać Ciebie za naciągacza i powinieneś się wstydzić.
    Jeśli TAK - t niech idzie gdzie chce. Przypomnę Ci, iż jesteś obligowany
    zasadami sprzedaży na odległość

    Przemyśl to dobrze

    Stan_Z

  • 7. Data: 2003-03-02 20:20:03
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Radek" <r...@o...pl> wrote in message
    > zaszła pewna sytuacja i mam drobny problem.
    >
    > czy w zwiasku z tym mógłbym go pozwać - i jakie trzeba mieć dowody
    > bo przecież wszystko jest w komputerach a nie na papierze.

    Już ty się nie martw allegro dostarczy ci wszystko na papierze jak będzie
    trzeba.

  • 8. Data: 2003-03-02 20:43:31
    Od: c...@p...onet.pl

    Przypomnę Ci, iż jesteś obligowany
    > zasadami sprzedaży na odległość

    Nie jest zobligowany, dotyczy ona sprzedaży konsumenckiej, czyli musiałby być
    przedsiębiorcą i sprzedać rzecz w związku z prowadzoną działalnością.
    Co do reszty to obowiązują tutaj kodeksowe zasay rękojmi, o ile spełnione
    zostaną konieczne przesłanki.

    Pozdrawiam
    Ciacho

  • 9. Data: 2003-03-02 21:01:17
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    racja zagalopowałem się on przeca fizyczny

    StanZ