  • 1. Data: 2003-02-05 17:40:42
    Temat: Małzeństwo,spadek,podatek
    Od: vika <v...@a...net>

    Witam
    Mam pytanie.
    Małzonek dostaje w spadku 1/3 mieszkania po swojej matce.
    Jak mniemam jest to majatek odrebny, nie podlegajacy podziałowi.
    Trzeba zaplacic podatek - malzonek bezrobotny , zona rencistka.
    Czy mozna sie spodziewac, ze US "wejdzie" na rente zony ?
    Jesli tak , to na jakiej podstawie ?
    Pozdrawiam
    vika

  • 2. Data: 2003-02-05 18:57:41
    Temat: Odp: Małzeństwo,spadek,podatek
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik vika <v...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@a...net...
> [...]
    > Małzonek dostaje w spadku 1/3 mieszkania po swojej matce.
    > Jak mniemam jest to majatek odrebny, nie podlegajacy podziałowi.

    teoretycznie art. 41 k.r.o

    malzonek bezrobotny , zona rencistka.
    > Czy mozna sie spodziewac, ze US "wejdzie" na rente zony ?
    > Jesli tak , to na jakiej podstawie ?

    praktycznie zależy co się bedzie dzialo z ta 1/3 czy np . będzie
    wchodziło w gre odliczanie ulg z tyt. zakupu działki budowlanej ze środków
    majątku odrębnego ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-05 22:08:04
    Temat: Re: Małzeństwo,spadek,podatek
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik vika <v...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:3...@a...net...
    >
    > teoretycznie art. 41 k.r.o

    To zanczy który jego paragraf? Nie udzielilas wcale odpowiedzi na zadane
    pytanie. Zwaracam uwage, ze pytajacy zawzwyczaj nie sa prawnikami i
    sporadycznie tylko posidaja akty prawne pod reka, wiec fajnie by bylo,
    gdybyc czasem cos poza numerkiem artykulu podala.
    Ja uwazam, ze wedle paragrafu 2. ww. art. Kodeksu rodzinnego renta zony nie
    powinna podlegac egzekucji.

    He?

    Depi.

  • 4. Data: 2003-02-05 22:19:56
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b1s1nk$75a$...@a...news.tpi.pl...
    podala.
    > Ja uwazam, ze wedle paragrafu 2. ww. art. Kodeksu rodzinnego renta zony
    nie
    > powinna podlegac egzekucji.

    mysle, że dobrze uważasz

    > He?

    wyjaśni mi swoje He:-) pogadamy

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-05 23:36:06
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > gdybyc czasem cos poza numerkiem artykulu podala.
    > Ja uwazam, ze wedle paragrafu 2. ww. art. Kodeksu rodzinnego renta zony

    oczywiście masz racje co do § 2 w.w odn. majątku odrębnego ale ???
    małżonstwo to ma jeszcze majątek wspolny ...

    cd. a majątek wspólny to majątek / żony i męża / rodzi pewne zobowiązania a
    renta wchodzi w skład majątku wspólnego art.32 §2 pkt.1 hm a ordynacja
    podatkowa art.26
    stąd wniosek ,że oczywiście nie będzie egzekwowana należność z majątku
    odrębnego jednak wspólność majątkowa małżonków w sklad ,którego wchodzi
    również renta nie bedzie zwolniona od długo wobec państwa ...

    Sandra