    From: Michał <q...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MPK i opłata za bagaż [prośba o pomoc]
    Date: Thu, 4 Nov 2004 10:42:00 +0100

    Użytkownik "Piotrek, Rzeszów" <p...@U...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:cmbui1$bn5$1@news.rsk.pl...
    > I tutaj pewnie Cię zdziwię, jest to najciekawsza rzecz. Policja od razu w
    > autobusie przystąpiła do spisania mnie, bez wysłuchania mnie. Gdy już
    > raczyła wysłuchać nas, to na moją prośbę aby kontroler zmierzył (więc
    > także
    > udowodnił moją winę) bagaż, ten powiedział iż raz już to zrbił i więcej
    > nie
    > ma zamiaru. Więc ja poinformowałem funkcjonariusza iż kontroler ten działa
    > bezprawnie mierząc jakimś tam sobie metrem. Przytoczyłem też art. 26.3
    > cyt.
> [...]

    Jak na mnie to jest ewidentny przypadek podejrzenia popelnienia wykroczenia
    przez uzycie tego niezalegalizowanego metra. Policjant powinien byl spisac
    kontrolera szczegolnie ze w skutek tego wykroczenia beda domagac sie od
    ciebie pieniedzy a ty kwestionujesz pomiar.
    Wg mnie wchodzi tu art. 132 ust. 3 pkt 2 ustawy o policji - Naruszeniem
    dyscypliny służbowej jest w szczególności: zaniechanie czynności służbowej
    albo wykonanie jej w sposób nieprawidłowy. Na podstawie art. 132 ust. 1:
    Policjant odpowiada dyscyplinarnie za popełnienie przewinienia
    dyscyplinarnego polegającego na naruszeniu dyscypliny służbowej lub
    nieprzestrzeganiu zasad etyki zawodowej.
    Zazalenie na policjanta mozesz dolaczyc do swojego powiadomienia o
    popelnieniu wykroczenia przez kontrolera.
    Jak wojna to wojna :)

    Pozdro
    Michal