    From: "Piotrek, Rzeszów" <p...@U...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MPK i opłata za bagaż [prośba o pomoc]
    Date: Thu, 4 Nov 2004 01:54:05 +0100

    > Natomiast osobnym aspektem jest posłużenie .... /ciach/

    Tak też zrobiłem przy kontroli, gdy zaczął mierzyć bagaż zwykłym starym,
    wręcz wytartym metrem krawieckim, i przytoczyłem wymienioną wyżej ustawę.

    > Tak więc, jeśli kontroler zacznie się posługiwać jakimś dziwnym przyrządem
    > pomiarowym, to nie zostaje Ci nic innego, jak wezwać Policję. No bo tak
    > naprawdę tylko ona może stwierdzić, czy owa cecha tam jest, czy jej nie ma
    > ewentualnie ukarać konduktora za posłużenie się nielagalizowanym
    przyrządem
    > (poucznie, mandat, wniosek o ukaranie).

    I tutaj pewnie Cię zdziwię, jest to najciekawsza rzecz. Policja od razu w
    autobusie przystąpiła do spisania mnie, bez wysłuchania mnie. Gdy już
    raczyła wysłuchać nas, to na moją prośbę aby kontroler zmierzył (więc także
    udowodnił moją winę) bagaż, ten powiedział iż raz już to zrbił i więcej nie
    ma zamiaru. Więc ja poinformowałem funkcjonariusza iż kontroler ten działa
    bezprawnie mierząc jakimś tam sobie metrem. Przytoczyłem też art. 26.3 cyt.
    ust, ale funkcjonariusz pozostał nie wzruszony, to samo oficer dyżurny na
    komisariacie, który wręcz mnie ochrzanił, bo "on już dziś zapier.... 12 h i
    nie ma ochoty na wysłuchiwanie mnie", po czym podał moje dane kontrolerom.

    Więc juz wiem iż ustawa ta ma zastosowanie w tym przypadku, więc interesuje
    mnie jeszcze jak wygląda to od strony prawnej? Czy w tym przypadku gdy
    kontroler działa bezprawnie posługując się niezalegalizowanym przyrządem
    pomiarowym, to ma prawo na podstawie jego wskazań wypisać mi mandat,
    zatrzymać mnie, wezwać policję i wziąść od nich moje dane? Czy jakaś ustawa
    lub rozporządzenie to reguluje?

    I może tak trochę odbiegając... Czy jeśli sam sobie zrobie metr, a na nim
    faktyczny 1 cm przyjmę sobie za 0.5 cm na moim, to czy pod względem prawnym
    będzie się on czymś różnił od metra kontrolera?

    Dziękuje za dotychczasową pomoc i odpowiedzi.