    From: "marik" <k...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MPK i opłata za bagaż [prośba o pomoc]
    Date: Wed, 3 Nov 2004 22:38:10 +0100

    Użytkownik "Piotrek, Rzeszów" <p...@U...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:cmbch6$7bc$1@news.rsk.pl...
    > Witam. Na początku mam pytanie nt pomiaru bagażu w autobusach MPK
    > 1). Czy ma tutaj zastosowanie ustawa "Prawo o miarach" z dnia 11.05.2004
    > (Dz.U. 63 poz. 636 z późn. zmianami), chodzi mi o legalizacje przyrządu
    > pomiarowego bądź prawne dopuszczenie go do użytku (Art.8. i art. 26). Czy
    > jednak nie i kontroler może sobie mierzyć bagaż zwykłym starym metrem
    > krawieckim?

    Ciekawy problem, ale znając życie na rozprawie pokażą Ci
    jakiś centymetr spełniający wszelkie normy (zdaje mi się,
    że tam wystarczy wybita na nim norma - widziałem na kilku linijkach,
    ale pewien nie jestem). Musiałbyś wezwać policję
    i zabezpieczyć rzeczowy instrument pomiarowy na miejscu zdarzenia.

    > 2). Drugie pytanie dotyczy zapisu w regulaminie MPK że bagaż większy niż
    > "60x40x20 cm" podlega opłacie. Czy tutaj przekroczenie tylko jednego boku
    > już zmusza nas do uiszczenia opłaty, czy sumy wszystkich boków, czyli 120
    > cm??

    Tak i tak. Przekroczenie jednego z wymiarów lub sumy. Swego czasu
    moja teczka osiągnęła w sumie 124 cm. Nie miałem już nerwów
    i zapłaciłem te 24 zł.

    marik