    From: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MANDAT drogowy
    Date: Sun, 10 Feb 2002 10:52:17 +0100

    Użytkownik "Alki" <a...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    news:a41lrs$b7b$1@news.tpi.pl...

    > witam
    > chcialbym sie dowiedziec jaki jest czas waznosci mandatu drogowego
    > nalozonego przez, po jakim czazsie ulega on przedawnieniu, czy wogole ulega
    > przedwanieniu.

    Nie wiem, co masz na myśli pod pojęciem "czas ważności". Jeśli czas, w jakim
    niezapłacony mandat może być ściągany, to nie liczyłbym na zbyt wiele szczęścia, bo
    ostatnio coraz częściej mandaty takie ściąga urząd skarbowy z Twojego podatku (np. z
    należnego Ci zwrotu). A ogólnie Kodeks wykroczeń:
    "Art 45.
    § l. Karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego po pełnienia upłynął rok;
    Jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność wykroczenia ustaje z upływem 2
    lat od popełnienia czynu.
    § 2. W razie uchylenia prawomocnego rozstrzygnięcia, przedawnienie biegnie od daty
    uchylenia rozstrzygnięcia.
    § 3. Orzeczona kara lub środek karny nie podlega wykonaniu, jeżeli od daty
    uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.
    Art, 46.
    § l. Ukaranie uważa się za niebyłe po upływie 2 lat od wykonania, darowania lub
    przedawnienia wykonania kary.
    § 2. Jeżeli ukarany przed upływam okresu przewidzianego w § 1 popełnił nowe
    wykroczenie, za które wymierzono mu karę aresztu, ograniczenia wolności lub grzywny,
    ukaranie za oba wykroczenia uważa się za niebyłe po upływie 2 lat od wykonania,
    darowania albo od przedawnienia wykonania kary za nowe wykroczenie.
    § 3. Jeżeli orzeczono środek karny, uznanie ukarania za niebyłe me może nastąpić
    przed jego wykonaniem, darowaniem albo przedawnieniem wykonania."

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl